[W MAGAZYNIE] Menadżer Floty 3/2016

Relacje z International Fleet Meeting i Geneva Motor Show 2016, wywiady z menadżerami marek Nissan, Volvo, Toyota, Renault, Ford i Opel przeprowadzone przy okazji genewskich targów – to niewielki wybór materiałów przygotowanych dla Państwa do marcowego numeru magazynu Menadżer Floty.

International Fleet Meeting

Menadżer Floty znalazł się w gronie redakcji z Europy i Stanów Zjednoczonych, które objęły patronatem International Fleet Meeting 2016. Międzynarodowe Spotkanie Flotowe, które odbywa się przy okazji salonu samochodowego w Genewie, to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych naszego kontynentu.

Tegoroczna edycja była rekordowa. W wydarzeniu wzięło udział 240 specjalistów, w tym prezesi największych firm flotowych Europy. Gościem specjalnym był Jon McNeill, prezydent sprzedaży globalnej i serwisu w Tesla Motors. W naszej relacji przedstawiamy jego wystąpienie oraz opisujemy panel dyskusyjny, którego tematyka dotyczyła mobilności, pojazdów autonomicznych i roli menadżera floty w niedalekiej przyszłości.

Poza McNeillem w dyskusji wzięli udział Janice Sutton, dyrektor generalna Fleet Management Weekly USA, Knut Krösche, dyrektor ds. międzynarodowych flot, usług posprzedażnych i pojazdów używanych w Volkswagen Financial Services, Csaba Csiszko, dyrektor ds. środowiska, zdrowia i bezpieczeństwa w Philip Morris International oraz Markus A. Falk, wiceprezydent ds. globalnego zarządzania flotą i zaopatrzeniem w SAP SE.

Geneva Motor Show 2016

W marcowym numerze przybliżamy Geneva Motor Show 2016. W relacji przyglądamy się konceptom, które pokazują, jak już wkrótce będzie wyglądać rynek motoryzacyjny, samochodom luksusowy, ale też pojazdom interesującym z perspektywy  flot.

Genewa była znakomitą okazją do przeprowadzenia rozmów z najważniejszymi przedstawicielami branży motoryzacyjnej.
Peter Mertens, starszy wiceprezes  ds. badań i rozwoju w Volvo Car Corporation, w wywiadzie z Menadżerem Floty mówi o tym, dlaczego szwedzka marka zrezygnowała z silników o dużej pojemności, napędach przyszłości oraz szansach na zrealizowanie planu zakładającego zredukowanie liczby ofiar wypadków do zera.

Guillaume Cartier, starszy wiceprezes  ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, Guillaume Cartier, starszy wiceprezes  ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, mówi o zanikającej potrzebie rozbudowywania sieci ładowania dla EV, planach Nissana dot. pojazdów autonomicznych oraz o tym, do czego największą wagę przywiązują europejscy menadżerowie flot.

Thierry Viadieu, dyrektor programu mobilności Renault, przedstawia kolejne etapy wprowadzania pojazdów autonomicznych na rynek, opisuje korzyści wynikające z rozwijania technologii pozwalających samochodom jeździć bez kierowcy oraz kwestiach prawnych związanych z tą tematyką.

Pedro Lazarino, Product Manager Opla odpowiedzialny za rozwój samochodów kompaktowych, opowiada o pracach rozwojowych nad najnowszą Astrą, nowych rozwiązaniach wprowadzonych do modelu i dumie z polskiej fabryki marki.

Joel Piaskowski, szef designu Ford Europe, mówi o tym, skąd wziął się pomysł na stworzenie luksusowej linii Vignale, planach Forda dot. aut flotowych i przyszłych modelach producenta spod znaku niebieskiego owalu.

Opinie

Jak co miesiąc nasze łamy oddajemy do dyspozycji znakomitym felietonistom.

Tomasz Gorazdowski pisze o tym, dlaczego warto wybrać się do Las Vegas.

Adam Kornacki przybliża hity i kity tegorocznych targów w Genewie.

Wojciech Sroczyński w swoim tekście twierdzi, że najwyższy czas zrezygnować z diesli.

Rafał Jemielita mówi o tym, dlaczego fotoradary i punkty karne nie poprawią bezpieczeństwa na polskich drogach.
Tomasz Szmandra zastanawia się, czy uda nam się wychować następców Roberta Kubicy.

Maciej Pertyński zżyma się na nasze państwo i pyta, dlaczego doprowadzamy do sytuacji, w której Prezydent RP może zginąć z powodu opony.

Biznes, Rynek i Zarządzanie

W działach poświęconych rynkowi, biznesowi i zarządzaniu znajdą Państwo m.in. rozmowę z Tomaszem Suligą. Menadżer produktu małych samochodów użytkowych Toyota Motor Poland mówi o ofensywie Toyoty w segmencie lekkich samochodów dostawczych, rewolucji w Hiluxie i planach marki na najbliższe lata.

Ze Sławomirem Wontruckim, prezesem LeasePlan i nowym szefem PZWLP, dyskutowaliśmy o historii, sektorach działania, nowych wyzwaniach oraz planach firmy, którą kieruje.

Agata Wieczorek, dyrektorka zarządzająca Wawa Taxi, w wywiadzie dla Menadżera Floty przybliża działanie jednej z najstarszych i największych korporacji taksówkowych w Polsce.

Z kolei z Moniką Adamus, menadżerem floty w PepsiCo, rozmawialiśmy o tym, czym polski oddział międzynarodowego koncernu kieruje się, wybierając swoje samochody firmowe.

Ponadto w magazynie pochylamy się nad zawsze istotnymi kwestiami polityki flotowej, kwestią korzystania z auta służbowego do celów prywatnych, tajnikami remarketingu. Piszemy również o wartościach rezydualnych w segmencie pojazdów typu pick-up i ofensywie produktowej Volvo.

Piotr Michalak opisuje proces tworzenia zespołu w firmie i roli lidera, a dr Mirosława Leopold jak przekazywać informację zwrotną, aby odniosła pożądany skutek, czyli zmianę zachowania.

Technologie, paliwa i testy

Dział technologiczny jest kolejnym, w którym publikujemy interesujące rozmowy.

Na temat szczegółowych działań firmy rozmawiamy z Mariuszem Mankiewiczem, wiceprezesem zarządu DEKRA Polska, odpowiedzialnym za obszar motoryzacji.

Masafumi Hamada, product designer w firmie ustwo, odpowiedział nam o pracach nad aplikacją AlphaGuide dla Alphabet.

W marcowym Menadżerze Floty publikujmy też teksty m.in. o oponach całorocznych, systemach multimedialnych w samochodach, paliwach alternatywnych oraz przedstawiamy testy modeli Peugeot 508, Toyota RAV4 Hybrid i Kia Sportage.

Zapraszamy do lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *