[TEST DŁUGODYSTANSOWY] Škoda Octavia

W samochodzie jest wiele elementów, które mają znaczenie. Z punktu widzenia podróżujących bardzo istotne jest wnętrze – jego solidne wykończenie, wygoda oraz ergonomia.

Škodą Octavią, którą nasza redakcja ma w teście długodystansowym, pokonujemy kolejne kilometry. Ostatnio miałem okazję nieco lepiej poznać to auto, jeżdżąc nim przez tydzień. Choć marki z niemieckimi korzeniami nie są najbliższe mojemu sercu, to muszę przyznać, że z generacji na generację są coraz lepsze. Świadczy o tym choćby dobre spasowanie poszczególnych elementów, a ponadto sama stylistyka przestaje być nudna.

Najlepszym przykładem jest testowany przez nas samochód. Choć na pierwszy rzut oka niczym szczególnym się nie wyróżnia (czarny kolor, odmiana kombi), to ma jednak wiele zalet. Jedną z nich jest wnętrze. W wersji wyposażenia Style, jednej z najlepszych pod względem stosunku ceny do jakości, nie jest ono całkowicie czarne i smutne – deska rozdzielcza jest dwukolorowa, a obicia foteli kremowe.

Przestrzeń

Jedną z zalet tej popularnej Škody jest też przestrzeń. Pod tym względem Octavia jest bezkonkurencyjna. Zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie siedzeń nie zabraknie miejsca na nogi oraz nad głowami. Siedzenia są całkiem wygodne, choć trzymanie boczne mogłoby być lepsze. Nie jest to jednak samochód sportowy, ale z pewnością jest to ciekawa propozycja dla flot, dla których najważniejsze są: komfort, bezpieczeństwo i praktyczność.

Jedyne, co mi przeszkadza, to niewystarczająca regulacja podparcia lędźwiowego. Może jest to przypadłość egzemplarza testowego, ale moim zdaniem to najsłabszy element stosunkowo wygodnych foteli w Škodzie.

Praktyczne rozwiązania

Dużą zaletą naszego auta w wersji kombi jest też pojemny bagażnik – 610 l. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń jego objętość zwiększa się aż do 1740 l. Warto też wspomnieć, że w bagażniku jest kilka wieszaków na zakupy oraz schowek tuż za nadkolem. Opcjonalnie można też zamówić zestaw siatek zabezpieczających bagaż przed przemieszczaniem się i moim zdaniem warto się zdecydować na to praktyczne rozwiązanie.

We wnętrzu również nie zabrakło wielu ciekawych, a zarazem przydatnych patentów, które na co dzień dobrze się sprawdzają. Jednym z nich jest opcjonalny pojemnik na telefon i np. długopisy, mocowany w miejscu cap holder. Oczywiście dla posiadaczy telefonów komórkowych nowej generacji nie zabrakło też ładowarki indukcyjnej, znajdującej się w schowku przy skrzyni biegów. Warto również wspomnieć, że osoby, które nie mają smartfonów z funkcją ładowania indukcyjnego, mogą ładować swoje urządzenia przez USB, które umieszczone jest w widocznym miejscu.

Niewątpliwą zaletą Octavii jest też łatwość obsługi. Przełączniki są czytelne, a obsługa wszystkich funkcji intuicyjna. Dobrze, że panel klimatyzacji pozostał jako osobna część i jest umieszczony w wygodnym miejscu. Obsługa systemu inforozrywki również nie sprawia najmniejszych problemów, a reakcja ekranu na dotyk jest natychmiastowa. Wszystko to sprawia, że codzienna eksploatacja tego auta jest wygodna.

Jakość i komfort

Wnętrze Škody Octavii w wersji Style jest przestronne i całkiem solidnie wykonane. Wykorzystane materiały są dość dobrze dobrane pod względem miękkości, a do tego w naszym aucie testowym również dobrane kolorystycznie. Poszczególne elementy są odpowiednio spasowane. Jest to wersja dość dobrze wyposażona również w systemy multimedialne, z dobrym nagłośnieniem firmy Canton, co sprawia, że podróżowanie nią jest nie tylko wygodne, ale i przyjemne.

Wideo

III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowacje, Ekologia, Mobilność – podsumowanie
The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności