Advertisement

[W MAGAZYNIE] Arval testuje Fordy

Klienci biznesowi, decydując się na wynajem lub leasing, często przy wyborze samochodów opierają się na opiniach przedstawicieli firm z sektora CFM. Aby mogli oni skutecznie doradzać, muszą na bieżąco poznawać auta dostępne na rynku. Ostatnio pracownicy firmy Arval mogli bliżej przyjrzeć się gamie Forda. Czy te auta przypadły im do gustu?

Firma Arval została założona w 1989 r. i jest w pełni własnością BNP Paribas. Jest to druga pod względem wielkości floty firma w sektorze CFM w Polsce oraz największa firma CFM na świecie. Dzięki inicjatywie przedstawicieli firmy Arval Polska powstał Polski Związek Wy­najmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), który zrzesza obecnie 13 firm.

DWIE WERSJE, DWA ŚWIATY

W ostatnim czasie pracownicy firmy Arval mieli możliwość sprawdzenia wielu modeli samochodów oferowanych przez Forda. Nie były to wyłącznie zwykłe modele samochodów, ale również nowe modele z serii ST Line oraz ekskluzywny wariant Vignale. Obie odmiany w ofercie Forda pojawiły się stosunkowo niedaw­no. Seria ST Line nawiązuje do usporto­wionych odmian Fiesty i Focusa. Linia nadwozia tych aut została wykorzystana m.in. w modelu Mondeo. Dzięki temu wygląda on zdecydowanie lepiej – do­datkowe spoilery nadają mu sportowy charakter. Ponadto w samochodzie za­montowano sportowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym oraz utwardzone i nieco obniżone zawieszenie. Również we wnętrzu widać akcenty sportowe.

Wariant Vignale jest zdecydowa­nie bardziej luksusowy – zastosowano m.in. chromowane dodatki, lepszej ja­kości materiały do wykończenia wnę­trza oraz lepiej je wyciszono. Jest to od­powiedź na potrzeby bardziej wymaga­jących klientów, dla których auto to coś więcej niż tylko środek transportu.

TRZECH MUSZKIETERÓW

Najbardziej interesujące modele, któ­re ostatnio testowali pracownicy firmy Arval, to Ford Mondeo Kombi w odmianie ST Line, Ford Mondeo Hatchback Vignale oraz Ford Edge Vignale. Pierw­szy z nich, poza pakietem stylistycz­nym, wyposażony jest w najmocniejszy silnik benzynowy o mocy 240 KM, który współpracuje z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów, a napęd przenoszony jest na przednią oś. Tak skonfiguro­wany samochód osiąga pierwszą set­kę w 8 s, a maksymalnie rozpędza się do 235 km/h. Jest to z pewnością jedno z bardziej dynamicznych kombi segmen­tu D dostępnych na rynku.

Drugie Mondeo to odmiana Vignale, zapewniająca luksus i komfort podróżo­wania. Pod maską tego auta znajduje się 210-konny silnik wysokoprężny, zsyn­chronizowany z automatyczną skrzynią biegów. Jest to udane połączenie, które poza dobrą dynamiką (od 0 do 100 km przyspiesza w 7,9 s, prędkość maksy­malna 233 km/h) oferuje elastyczność i komfortową pracę zawieszenia. Poza tym odmiana Vignale jest zdecydowanie lepiej wykończona – zastosowane zostały lepszej jakości materiały skórzane i pla­stikowe, deska rozdzielcza jest obszyta skórą, a nadwozie jest dodatkowo wyci­szone. Dzięki temu podróżujący mogą całkowicie skupić się na przyjemności z jazdy i komforcie, które są zdecydowa­nie lepsze niż w klasycznej odmianie.

Trzecim udostępnionym do testów samochodem był Ford Edge Vigna­le. Jest to najmłodszy produkt z gamy modeli tej marki. Jego podstawowe zalety to przestronność wnętrza oraz 210-konny silnik wysokoprężny, który podobnie jak w dwóch powyżej opisa­nych samochodach jest zsynchronizo­wany z automatyczną skrzynią biegów, z tą tylko różnicą, że napęd przenoszo­ny jest na wszystkie 4 koła, a nie tylko na przód. Jak przystało na odmianę Vi­gnale, do wykończenia wnętrza zostały użyte materiały dobrej jakości.

ARVAL OCENIA

Każda z testujących osób na koniec jazd wypełniła specjalnie przygotowaną an­kietę. Wyciągnięto średnią ze wszystkich testów, co pozwala na rzetelne przedstawienie pojazdów klientom.

Wśród testowanych modeli pracow­nicy Arvala najlepiej ocenili Mondeo w odmianie Vignale. Wyróżnili ten samochód za zawieszenie, dobre wy­ciszenie, ekonomiczność, ładowność, wyposażenie oraz komfort podróżowa­nia. Ogólny wynik dla tego auta to 4,67 w 5-punktowej skali. Jedynie nagłośnie­nie pozostawiało nieco do życzenia – wynik w tej kategorii to 4,33.

Na drugiej pozycji uplasował się mo­del Mondeo Kombi w odmianie ST Line. Samochód z benzynowym silnikiem o pojemności 2 l i mocy 240 KM zdobył uznanie za osiągi. Jego główną bolącz­ką okazało się zużycie paliwa, natomiast podstawowa zaleta to przestronność. Ogólnie ta odmiana przedstawiciela Forda w segmencie D została oceniona na 4,13.

Na trzecim miejscu znalazł się Edge w odmianie Vignale. Topowy SUV z na­pędem AWD, 210-konnym silnikiem wysokoprężnym i automatyczną skrzy­nią biegów, podobnie jak Mondeo Vi­gnale, testujący wyróżnili za wykończe­nie wnętrza oraz wyciszenie. Niemniej jednak jego ogólna ocena to 4.

PODSUMOWANIE

Samochody Forda zrobiły dobre wra­żenie na pracownikach firmy Arval. Oceny ogólne od 4 punktów wzwyż w 5-stopniowej skali to wynik naprawdę zadowalający.

Z pewnością dzięki takim akcjom klien­ci szukający wyróżniających się, a jedno­cześnie przestronnych i dobrze wykończonych pojazdów zdecydowanie więcej dowiedzą się na temat różnych modeli Forda. Być może dzięki temu będą mogli sami przekonać się o zaletach tych aut, eksploatując je przez najbliższe lata.



Wideo

TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności