Kwietniowy Menadżer Floty już dostępny w aplikacji mobilnej

Najnowszy numer magazynu Menadżer Floty dostępny jest już w mobilnej aplikacji. Nie czekajcie więc dłużej, zainstalujcie aplikację i miejcie Menadżera Floty zawsze przy sobie.

W kwietniowym numerze przeczytacie:

  • Zuzanna Krzyczkowska przygotowała dla was przegląd motocykli o pojemności do 125cm3. Wiosna za pasem, więc niedługo na ulice wyjadą jednoślady – motocykle, motorowery, skutery. Wielu kierowców na ciepłe dni wybiera dwa kółka zamiast czterech, bo czasami tak jest po prostu wygodniej. Coraz więcej miast decyduje się na wpuszczenie motocyklistów na buspasy, szukanie miejsca parkingowego trwa krócej, a w wielu przypadkach udaje się też ominąć korki.
  • Maciej Gis pisząc o carsharingu stara się znaleźć odpowiedź na pytanie: „czy to jedynie moda, czy może przyszłość miejskiej motoryzacji? Podejście do samochodów zaczyna się zmieniać. Coraz więcej osób woli użytkować auto zamiast je kupować. Korki powodują, że w dużych aglomeracjach przejechanie z punktu A do B zajmuje o wiele więcej czasu niż przed laty. Kolejną kwestią jest zanieczyszczenie powietrza, ponieważ średnia wieku samochodu w Polsce to wciąż ponad 10 lat. Przykładem może być Warszawa, gdzie wpływ transportu na powstawanie smogu szacuje się na ok. 70-80%. Rodzi się więc pytanie, co zrobić, aby tę sytuację poprawić.
  • Michał Baranowski kolejny raz poruszy temat elektromobilności, tym razem w rozmowie z Garethem Dunsmore z Nissan Europe. Jaka jest przyszłość motoryzacji według Nissana? Jak będzie wyglądać miejska mobilność oraz czy sport motorowy może istnieć bez silników spalinowych?
  • Tomasz Czarnecki z Truck&Business Polska opowiada o tym, jak radzić sobie z brakiem płynności finansowej i czy rzeczywiście jesteśmy sami wobec nierzetelnych partnerów biznesowych? Opóźnienia w płaceniu faktur to jeden z największych problemów we współczesnym biznesie. Dotyczy właściwie każdej branży, w tym także transportu, spedycji i logistyki. Jednym ze sposobów na zminimalizowanie ryzyka poważnych skutków zbyt długiego oczekiwania na pieniądze za wykonane usługi jest faktoring.
  • Wojciech Kaczałek analizuje raport Deloitte dotyczący rynku flotowego w Europie. Jak podaje Deloitte na wstępie do swojego opracowania, zarządzanie flotami w Europie to obecnie biznes wart miliardy euro. Co ważniejsze, wciąż zyskuje on na znaczeniu i się rozwija. Deloitte wyróżnia dwa główne trendy rynku flotowego. Pierwszym z nich jest rosnące znaczenie współużytkowania pojazdów zamiast nabywania aut na własność. Drugim jest rozwój w kierunku samochodów autonomicznych.
  • Piotr Wielgus zwraca uwagę na problem doboru opon. Pokazuje także jak bardzo ważne są w tym kontekście niezależne testy, które potrafią obnażyć wszelkie niedoskonałości oferowanych nam produktów. Od czasu do czasu organizatorzy najbardziej miarodajnego i opiniotwórczego sprawdzianu jakości opon samochodowych w Europie proponują odejście od standardowych propozycji, czyli opona popularna i opona klasy wyższej w pojazdach osobowych, z po- działem na letnie i zimowe. Dla urozmaicenia i zgodnie z trendami rynkowymi wrzucają na warsztat ogumienie wielosezonowe, do SUV-ów czy – jak tej wiosny – do pojazdów dostawczych i małych użytkowych.
  • Zapraszamy także do lektury kolejnej części szkolenia, które realizujemy razem z Driving Academy Roberta Hundli. Tym razem skupiamy się na awaryjnym hamowaniu. Najczęstsze błędy popełniane podczas hamowania awaryjnego we współczesnych samochodach to tzw. hamowanie pulsacyjne oraz puszczanie hamulca zanim pojazd się zatrzyma. Zapewne genezą takiego zachowania są nawyki z czasów, kiedy nie było w samochodach jednego z podstawowych systemów bezpieczeństwa, czyli ABS.

W numerze znajdziecie również relacje z targów motoryzacyjnych w Genewie, Poznaniu i Bangkoku, przeczytacie nasze wrażenia z jazdy samochodami Lexus UX i ES, Audi Q3 i A1, a Piotr Wielgus przedstawi obszerny test nowej Toyoty Corolli. Nie zabraknie też comiesięcznych felietonów Adama Kornackiego i Rafała Jemielity oraz newsów z rynku flotowego. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *