Volvo S60 B4 R-Design – nowoczesność w klasycznej formie

S60 to jeden z najpopularniejszych modeli szwedzkiej marki, produkowany od 2000 roku. Obecnie na rynku jest trzecia generacja tego pojazdu – pierwszego w historii Volvo, w ofercie którego nie znajdziemy już silników wysokoprężnych oraz pierwszego, produkowanego w Stanach Zjednoczonych.

Mimo zawirowań związanych z pandemią, w Polsce wciąż rośnie sprzedaż samochodów marek premium. Liczby pokazują wyraźnie, że producenci aut z tego segmentu rywalizują nie tylko między sobą, ale także przejmują klientów bardziej popularnych marek. Po siedmiu miesiącach br. rynek samochodów osobowych skurczył się o blisko jedną trzecią, tymczasem Volvo Car Poland odnotowało sprzedaż niższą jedynie o 2,58%. Rynkowy udział marki wzrósł tym samym z 2,01% do 3,01%, co oznacza, że szwedzka marka awansowała na 13. pozycję (wzrost o 6 miejsc).

Elegancja i prestiż Volvo S60

Volvo S60 to niewątpliwie jeden z najlepiej wyglądających sedanów na rynku. Wiele firm rezygnuje z tego typu nadwozia, ale w przypadku marek premium wciąż cieszy się ono dużą popularnością, czego najlepszym dowodem jest właśnie testowany model. Mimo iż jest zgodny z najnowszą stylistyką szwedzkiej marki i zaprojektowany został na podobieństwo starszego brata, modelu S90, zachował jednak swój indywidualny charakter. Jest od niego krótszy i ma bardziej zadziorne tylne lampy. S60 charakteryzuje się smukłą, dynamiczną sylwetką, co podkreślają: nisko poprowadzona linia dachu oraz niewielki prześwit. Pakiet R-Design dodatkowo uatrakcyjnia stylistykę auta zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Elementy wyróżniające tę wersję to m.in. sportowy grill, przemodelowane zderzaki, dwie końcówki wydechu i 18-calowe obręcze kół. W kabinie mamy metalowe wykończenie kokpitu – Metal Mesh, metalowe nakładki na pedały oraz wygodne sportowe fotele z dobrym trzymaniem bocznym, dzięki którym nawet długa podróż nie jest męcząca.

Estetyczne wnętrze

Kabina S60 robi bardzo dobre wrażenie. Elementy wykorzystane do jego wykończenia wykonane zostały z materiałów najwyższej jakości i są solidnie spasowane. Poza tym obsługa wszystkich funkcji jest intuicyjna – jedyne, do czego trzeba się przyzwyczaić, to ustawianie klimatyzacji wyłącznie za pośrednictwem ekranu dotykowego. Warto wspomnieć, że ten centralnie umieszczony 9-calowy ekran ma bardzo dobrą rozdzielczość oraz szybko reaguje na dotyk. Cyfrowe wskaźniki są czytelne i można dostosować ich wygląd do swoich preferencji (do wyboru są cztery warianty). Mimo wielu zaawansowanych technologicznie funkcji, w kabinie panuje charakterystyczny dla marki Volvo porządek. W testowanym modelu mieliśmy do dyspozycji jeden z najlepszych systemów audio Bowers&Wilkins, podkreślający elegancki charakter auta, dzięki któremu każdą podróż możemy sobie umilić doskonałym brzmieniem ulubionej muzyki.

Pojemność bagaznika w nowej S60

Na przednich fotelach podróżuje się komfortowo. Pasażerowie na tylnej kanapie mają dużo miejsca na nogi, a do dyspozycji jest także dodatkowy panel klimatyzacji, obszerny podłokietnik ze schowkiem i miejscami na napoje, a także wyjście 230 V. Bagażnik w modelu S60, podobnie jak w wielu innych sedanach tej klasy, nie jest zbyt obszerny. W wersji bez dojazdowego koła zapasowego oferuje pojemność 442 l, natomiast z kołem – 392 l.Jest jednak ustawny i bardzo funkcjonalny – znajdziemy tu dwa duże, składane haki do wieszania toreb oraz dwa mniejsze znajdujące się po bokach. Zarówno z lewej, jak i z prawej strony są wnęki, w których możnaumieścić mniejsze przedmioty.

Bogate wyposażenie

W testowej wersji R-Design na liście wyposażenia seryjnego znajdują się m.in.: nawigacja, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, cyfrowe wskaźniki, wszystkie lusterka przyciemniane automatycznie, alarm, system obsługi bezkluczykowej, czujniki cofania, diodowe reflektory oraz 18-calowe obręcze aluminiowe. Jak wiadomo, marka Volvo słynie też z dbałości o najwyższy poziom bezpieczeństwa swoich aut. W tym modelu standardowo wspomagają kierowcę m.in. systemy: utrzymywania na pasie ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia kierowcy czy zapobiegania kolizjom (w tym z pieszymi i rowerzystami). Opcjonalnie można doposażyć swoje Volvo np. w adaptacyjny tempomat, układ monitorowania martwej strefy i ostrzegający przed zderzeniem podczas cofania, wyświetlacz head-up czy kamery 360 stopni.

Komfort jazdy

Jako opcja dostępne jest również adaptacyjne zawieszenie Four-C, ale standardowy model S60 R-Line posiada znakomicie spisujące się sportowe zawieszenie. Zapewnia ono kierowcy przyjemne i pewne prowadzenie samochodu. Na dodatek układ kierowniczy działa precyzyjnie, jest dobrze wyważony i ma optymalnie dobraną siłę wspomagania.

Volvo S60 B4 R-Design wyposażono w dwa silniki: 2-litrowy benzynowy o mocy 197 KM oraz elektryczny o mocy 14 KM, zestawione z automatyczną 8-biegową przekładnią Geartronic. Taka konfiguracja pozwala od 0 do 100 km/h przyspieszyć w 7,1 s, uzyskać prędkość maksymalną 197 km/h i jest wystarczająca do codziennej, komfortowej eksploatacji. Układ Mild Hybrid przyczynia się m.in. do mniejszego zużycia paliwa (wg normy WLTP od 6,5% do blisko 10% mniej paliwa niż poprzednia odmiana T4), większej elastyczności i płynności jazdy oraz, co bardzo istotne, do redukcji emisji CO2. Producent podaje, że S60 B4 z napędem na przednią oś potrzebuje średnio w cyklu mieszanym zaledwie 6,4-7,3 l paliwa na 100 km.

Jeśli dla kogoś taka moc nie jest wystarczająca, może wybrać wariant S60 B5 (250 KM) z przednim napędem w cenie od 196 300 zł (z napędem 4×4 – od 206 300 zł) lub topowy T8 eAWD Polestar Engineered (hybryda plug-in, silniki benzynowy i elektryczny – 318+87 KM) w cenie 299 900 zł.

Cena nowego Volvo S60 B4 R Design

Wybrane modele Volvo można obecnie nabyć w atrakcyjnej cenie, ponieważ objęte są wakacyjną promocją „Lato bez VAT”. Podstawowy model Volvo S60 B4 R-Design można mieć już od 150 900 zł (taniej o 35 tys. zł!). Dobrze wyposażony samochód z segmentu premium dostępny jest więc w cenie droższych aut popularnych marek, co można sprawdzić na przykładowym porównaniu:

  • Volvo S60 B4, R-Design, 2.0 Mild Hybrid, automat, 197+14 KM – 150 900 zł
  • Mazda 6 SkyPassion, Sky-Activ G, 2.5 benzyna, automat, 194 KM – 169 900 zł
  • Volksvagen Passat, Elegance, 2.0 TSI, DSG, 190 KM – 148 190 zł
  • Volksvagen Arteon, R-Line, 2.0 TSI, DSG, 190 KM – 168 090 zł
  • Toyota Camry Comfort+Business, 2.5 Hybrid, CVT, 178 KM – 151 900 zł
  • Peugeot 508 GT, Pure Tech, 1.6 benzyna, automat, 225 KM – 184 500 zł

Za opisywanym modelem przemawia również fakt, że zgodnie z danymi Info-Eksperta ma on jedną z najwyższych wartości rezydualnych po 3 latach eksploatacji (kalkulacja dotyczy samochodów o przebiegu 90 000 km w popularnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych). Podsumowując, Volvo S60 B4 w wersji R-Design to doskonały wybór dla osób poszukujących prestiżowego samochodu marki premium w atrakcyjnej ofercie finansowej, ceniących styl, elegancję z nutą sportu oraz komfort i bezpieczeństwo.
A więcej informacji na temat tego i innych modeli Volvo znajdziecie na stronie: https://www.volvocars.com/pl/modele/nowe-modele/s60.

(TSz)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *