[TEST] Fiat Doblò Cargo

Od samochodu do pracy wymaga się, aby był przestronny, w miarę komfortowy i ekonomiczny. Te wszystkie kryteria spełnia Fiat Doblò w odmianie Cargo. Do testów otrzymaliśmy jedną z bazowych konfiguracji tego modelu.

Fiat Doblò w zeszłym roku przeszedł znaczną modernizację. Zmieniona została stylistyka zewnętrza oraz unowocześniono deskę rozdzielczą. Dzięki temu kierowca oraz pasażerowie mogą w końcu poczuć się jak w samochodzie, a nie „wole roboczym”, gdzie wszechobecny plastik nie zachęcał do podróżowania. Wspomniana deska rozdzielcza została wyposażona w nowy panel radia, który jest bardzo łatwy w obsłudze oraz manualną klimatyzację.

Siedzenia są wygodne, a pozycja za kierownicą dobra. Problem zaczyna się, gdy podróżujemy z kompletem pasażerów. Miejsce dla trzeciej osoby jest wciśnięte trochę na siłę.

W tak skonfigurowanym aucie, jakie mieliśmy okazję testować, pewną niedogodnością był brak elektrycznie sterowanych lusterek. Biorąc pod uwagę, że tego typu pojazd jest permanentnie wykorzystywany do pracy i będą nim jeździć różne osoby, to ręczne ustawianie lusterek jest po prostu uciążliwe.

Przestrzeń ładunkowa została zwiększona do maksimum. Objętość bagażnika wynosi ponad 3,8 m3, a maksymalna ładowność wersji testowej to 750 kg. Jakby tego było mało, maksymalna długość przedmiotów jakie możemy załadować wynosi 3,05 metra.

Powstaje pytanie, jak jest to możliwe w aucie, które ma 4406 mm długości? Fiat zastosował siatkę rozdzielającej przestrzeń pasażerską od transportowej. Jest ona otwierana w dolnej części od strony pasażera. Istnieje też możliwość składania oparcia fotela pasażera. Dodatkowo pod kanapą koło kierowcy jest praktyczny schowek na drobiazgi. Dzięki temu małe przedmioty mogą być bezpiecznie przechowywane.

Fiat w ofercie tego modelu ma wiele opcji silnikowych. Można wybierać pomiędzy jednostkami benzynowymi i dieslami oraz opcją o zasilaniu dwupaliwowym (benzyna i metan). Auto testowe wyposażone było w silnik o zapłonie samoczynnym 1.3 MultiJet generujący moc 90 KM oraz 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mimo że nie są to imponujące parametry, to z punktu widzenia pojazdu do pracy z pewnością wystarczające. W codziennej eksploatacji Doblò Cargo trzeba liczyć się ze średnim zużyciem paliwa w mieście wynoszącym ok. 6,5 l/100 km (bez załadunku). W trasie wyniki te mogą być jeszcze mniejsze, co jest oczywiście zależne od stylu jazdy. Jeśli chodzi o osiągi to mały dostawczak Fiata przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,9 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 156 km/h.

Prowadzenie auta zostało poprawione w porównaniu do poprzednika. Niestety, przez wzgląd na otwartą przestrzeń ładunkową ciężko mówić o dobrym wyciszeniu wnętrza, w szczególności przy wyższych prędkościach. Jest to pewna uciążliwość, ale biorąc pod uwagę walory przewozowe tego auta, można mu to wybaczyć.

Fiata Doblò w odmianie Cargo można kupić za 69 065 zł. W tej cenie otrzymujemy auto z silnikiem 1.3 MultiJet o mocy 75 KM. Nieco mocniejsza odmiana diesla 1,3 l (90KM), którą mieliśmy okazję testować, wyceniona jest na minimum 71 525 zł brutto. Jest to dobrze skalkulowana cena do jakości.

Fiat Doblò dostępny jest w najróżniejszych wersjach nadwozia. Z pewnością klienci potrzebujący tego typu aut będą w stanie dopasować ofertę do własnych potrzeb.

Fiat Doblò Cargo – dane techniczne:

Długość/szerokość/wysokość 4406/1832/1845
Rozstaw osi 2755
Pojemność bagażnika 3,8 m3
Liczba miejsc 3
Silnik Wysokoprężny, R4, ustawienie poprzeczne, 1248 cm3
Moc 90 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów Manualna, 5-biegowa
Napęd FWD
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,9 s
Prędkość maksymalna 156 km/h
Średnie spalanie (dane producenta) 4,9 l/100 km
Cena (podstawowa) 69 065 zł
Cena (egz. testowy) ok. 75 000 zł

 

Sprawdź też inne testy:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.