Samochody typu SUV to bardzo szybko rosnąca grupa. Podniesione nadwozie, napęd na obie osie czy zdecydowanie lepsza widoczność to tylko niektóre zalety takich pojazdów. Do tego segmentu zalicza się również BMW X3. Jednak czy powoli starzejąca się konstrukcja cały czas może bez problemu konkurować z innych autami typu Premium SUV?
Niemiecka marka przyzwyczaiła nas do dość klasycznej stylistyki. W większości modeli marki przetłoczenia, połączenie elementów oraz dobierane dodatki są spokojne i subtelne. Dzięki temu niezależnie czy kierowca ma 30 czy 70 lat, auto BMW zawsze będzie do niego pasowało.
Subtelne zmiany
Najlepszym tego przykładem jest właśnie X3, które od paru lat jest dostępne na rynku. W ostatnim czasie nieco poprawiono subtelne detale w tym modelu. Mowa o nieco przeprojektowanym przednim zderzaku i nieco zmienionym reflektorom przednim. W przypadku modelu testowego do wyglądu zewnętrznego dodano nieco pikanterii. Wszystko za sprawą opcjonalnego pakietu M-pakiet. W jego skład wchodzi między innymi inny zderzak przedni i tylny oraz progi boczne z czarnymi wstawkami i emblematami.
Starannie i szczegółowo
Podobnie jest we wnętrzu. Zmiany są raczej znikome. Nieco unowocześniony został system multimedialny czy zwiększono paletę barw. Poza tym wszystko jest po staremu. We wnętrzu panuje perfekcyjna wręcz ergonomia, materiały są dobrej jakości, fotele wygodne, z dobrym trzymaniem bocznym, a na dodatek przestrzeni jest zdecydowanie wystarczająco. Jednak w przypadku modeli BMW, w tym X3, liczy się to czego nie widać na pierwszy rzut oka czyli silnik oraz układ napędowy.
Czarne serce
W aucie testowym do napędu posłużyła najmocniejsza jednostka wysokoprężna o oznaczeniu 35xd. Jest to skrót od sześciocylindrowej, rzedowej jednostki napędowej o objętości skokowej trzech litrów z dwiema turbosprężarkami w układzie biturbo, współpracującej z 8-biegową skrzynią automatyczną. Generuje ona 313 KM oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od 1500 do 2500 obr/min. Dzięki takim parametrom oraz napędowi na obie osie, co zdradza litera „x”, możliwe jest przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. To sprawia, że nawet SUV ważący minimalnie 1935 kg, jest w stanie dorównać sportowym autom.
Największa przyjemność w tym aucie płynie z komfortu i łatwości prowadzenia. W tym pojeździe pokonywanie nawet długich dystansów jest przyjemnością, niezależnie od panujących warunków na drodze. Wszystko dzięki napędowi na obie osie xDrive, który sprawia, że pojęcie poślizgu przestaje istnieć. Auto trzyma się drogi niczym przyklejone. Podczas testów trafiło się parę dni deszczowych. Na BMW nie robiło to żadnego wrażenia. Ruszanie ze świateł z tak zwaną nogą w podłodze, nawet na chwilę nie powodowało włączenia ESP.
Drogie opcje
W przypadku BMW cena podstawowa jest dość umowna. W przypadku X3 cennik otwiera kwota 163 300 zł. Jednak po dodaniu wyposażenia opcjonalnego wzrasta ona diametralnie. Najlepszym tego przykładem jest egzemplarz testowy, którego cena początkowa to 270 014 zł, a wartość egzemplarza testowego ze wszystkimi dodatkami wyniosła około 350 000 zł.
Dobre dla każdego
BMW X3 jest ciekawą propozycją dla osób lubiących podwyższone auta, ale o racjonalnych wymiarach. Nie każdy od razu potrzebuje posiadać większego brata X5. Testowy egzemplarz jest idealnym połączeniem mocy, ekonomii i pojemnego bagażnika. Z pewnością osoby, które zdecydują się na tą opcję nie będą żałować.
BMW X3 35xd
SILNIK | R6, biturbo, diesel |
Objętość skokowa | 2993 cm3 |
Moc maksymalna | 313 KM przy 4400 obr./min. |
Maks moment obrotowy | 630 Nm w przedziale 1500-2500 obr./min. |
Długość/szerokość/wysokość | 4648/1881/1675 mm |
Rozstaw osi | 2810 mm |
Pojemność bagażnika | 550 litrów |
Prędkość maksymalna | 244 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h | 5,3 s |
Skrzynia biegów | automatyczna, 8-biegowa |
Napęd | 4×4, xDrive |
Średnie zużycie paliwa | 6,0 l |
Cena wersji podstawowej | 163 300 zł |
Cena egzemplarza testowego | ok. 350 000 zł |