Ford Tourneo Connect – uniwersalny żołnierz

Rodzinny pojazd nie musi oznaczać dużego SUV-a czy coraz mniej popularnego kombi. Może to być również minivan, który swoimi wymiarami oraz praktycznością przewyższa większość dostępnych na rynku aut. Takie właśnie parametry ma nowy Ford Tourneo Connect.

Nowy Tourneo Connect oferowany jest w dwóch długościach nadwozia (L1 i L2). Dzięki temu można od razu zdecydować, czy chcemy dużo lub bardzo dużo przestrzeni. Nowe wnętrze oferuje większy komfort podróży bez uszczerbku dla walorów praktycznych, co wysoko cenią właściciele tego typu samochodów. Duże przesuwne drzwi boczne po każdej stronie pojazdu ułatwiają wsiadanie i wysiadanie w ograniczonych przestrzeniach, kiedy tradycyjnych drzwi nie można otworzyć dostatecznie szeroko. Wygodę zwiększają liczne uchwyty na kubki, schowki i gniazda ładowania, a atutem jest dostępny panoramiczny szklany dach i dwustrefowa klimatyzacja.

Toruneo Connect to nie tylko auto na długie podróże, ale też do pracy. Po wyjęciu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń do dyspozycji jest przestrzeń ładunkowa o objętości 3,1 m³ w modelach L2 i 2,6 m³ w modelach L1. Maksymalne parametry wiele mówią o możliwościach przewożenia dłuższych przedmiotów lub nieporęcznego sprzętu rekreacyjnego. Długości te wynoszą 2265 mm za pierwszym, 1452 mm za drugim i 629 mm za trzecim rzędem siedzeń w przypadku wariantów L2 (1913 mm, 1100 mm i 317 mm dla L1).

Warto też dodać, że w wariantach Trend, Titanium i Active możliwe jest wyposażenie auta w ergonomiczne fotele z przedłużonym podparciem dla nóg i czterokierunkową elektryczną regulacją oparcia na wysokości odcinka lędźwiowego kręgosłupa, posiadające certyfikat niezależnej niemieckiej organizacji Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR).

Komfortowy w każdych warunkach

Choć Ford Tourneo Connect jest przedstawicielem minivanów, to producent nie zapomniał o jego doposażeniu. Wszystkie wersje mają duży, łatwy w obsłudze ekran dotykowy o przekątnej 8,25 cala (w opcji jest jego 10-calowa odmiana), umieszczony w centralnej części deski rozdzielczej, dzięki któremu kierowca ma kontrolę nad kluczowymi systemami pojazdu. Wśród nich można wymienić nawigację, klimatyzację w kabinie, łączność z telefonem, informacje o pojeździe czy system audio.

Klienci mogą również zamówić zaawansowany wyświetlacz cyfrowy (10,25 cala), który zastąpi tradycyjne wskaźniki zegarowe – standard w modelach Sport, Titanium i Active. Może on współpracować z centralnym systemem informacyjno-rozrywkowym, oferując kierowcy jeszcze więcej informacji tuż przed oczami.

Kolejnym udogodnieniem dla kierowcy i podróżnych jest modem FordPass Connect, wstępujący w wariantach z 10-calowym ekranem dotykowym. Dostępna nawigacja online wykorzystuje dane z chmury, aby zaoferować dodatkowe bieżące odczyty, w tym raporty o ruchu drogowym i alternatywne trasy, pobliskie stacje paliw, łącznie z cenami paliw i godzinami otwarcia, aktualizacje map online oraz szczegóły dotyczące parkowania, w tym dostępność, odległość i cenę parkingów.

Użytkownicy Tourneo Connect mogą zdalnie uzyskać dostęp do większej ilości informacji za pomocą aplikacji na smartfony FordPass lub FordPass Pro. Korzystając ze swojego telefonu, mogą sprawdzać i kontrolować: status świateł, okien i drzwi, blokowanie i odblokowywanie zamków drzwi, lokalizację pojazdu i miejsce na parkingu, w tym adres i czas postoju, średnie zużycie paliwa, jak też raporty o stanie pojazdu, ułatwiające zapobiegawczą obsługę techniczną i pozwalające na unikanie nieplanowanych przestojów.

Bezpieczeństwo na piątkę

Dodatkowo w nowym modelu Forda zaoferowano 19 nowych systemów i funkcji wspomagających kierowcę. Wśród nich można wymienić: układ Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego i ostrzegania przed kolizją czołową, system utrzymania na wybranym pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy, tempomat i regulowany ogranicznik prędkości czy czujniki parkowania przednie i tylne. Oczywiście nie zabrakło też adaptacyjnego oświetlenia przedniego (Adaptive Front Lighting System) oraz LED-owego z tyłu.

Zaawansowane systemy poprawiające bezpieczeństwo przyczyniły się w efekcie do uzyskania pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

Zaawansowany napęd

Mówiąc o zaawansowanych rozwiązaniach technicznych nowego Forda, nie można zapomnieć też o jednostkach napędowych. Gama czterocylindrowych turbodoładowanych silników obejmuje silnik benzynowy o objętości skokowej 1,5 l EcoBoost dysponujący mocą 114 KM i momentem obrotowym 220 Nm. Ponadto w ofercie znajdują się również dwa diesle (2,0 l EcoBlue) rozwijające moc 122 KM i moment obrotowy 320 Nm lub moc 102 KM i moment obrotowy 280 Nm.

W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji oferowany jest układ Auto Start-Stop, obniżający zużycie paliwa. Silniki są kompatybilne z alternatywnymi paliwami Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) i Gas to Liquids (GTL). Warto też dodać, że w zależności od potrzeb możliwe jest skonfigurowanie auta z przekładnią manualną lub 7-biegowym automatem PowerShift.

Ile to kosztuje?

Nowy Ford Tourneo Connect to samochód dla każdego i na każdą okazję. Nada się zarówno na wakacje, jak i na budowę. Jest pakowny, dobrze wyposażony i do tego okazale wygląda.

Ceny zaczynają się od 123 tys. za wersję Titanium L1 1.5 Ecoboost z manualną skrzynią biegów i mocą 114 KM. Najdroższa w cenniku jest wersja Active z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 122 KM, z napędem na 4 koła. Za taki model zapłacimy 152 tys.

Piotr Wielgus

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.