Ford Mustang Mach-E GT – z pozytywną energią!

Niedawno informowaliśmy, że tytuł Car of the Year Polska 2022 zdobył Ford Mustang Mach-E, który szerzej opisujemy w najnowszym wydaniu magazynu „Menadżer Floty”. Tym razem jednak na redakcyjny parking trafił mocniejszy, usportowiony model w wersji GT. Wkrótce więc podzielimy się wrażeniami z jazdy tym dynamicznym elektrykiem.

Mustang Mach-E GT to najmocniejsza odmiana w pełni elektrycznego SUV-a Forda, która dysponuje napędem o mocy 487 KM i momencie obrotowym 860 Nm. Tak imponujące parametry pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Bateria ma pojemność 98 kWh i wg danych producenta, zapewnia zasięg nawet 490 km. Oczywiście moc generowana przez silniki elektryczne jest dostępna natychmiast, a napęd na cztery koła gwarantuje bardzo dobrą trakcję. Odpowiadają za nią nie tylko opony w rozmiarze R20 245/45, ale również adaptacyjne zawieszenie MagneRide, które jest standardowym wyposażeniem wersji GT. Pozwala ono na dostosowanie charakterystyki jazdy do wymagań kierowcy zgodnie z wybranym trybem jazdy. Każdy z nich dostosowuje nie tylko charakterystykę układu napędowego, ale również dźwięk silnika, kolor tzw. podświetlenia nastrojowego oraz ustawienia pracy poszczególnych układów. W dużym skrócie: w trybie Whisper kierowca może oddać się przyjemności komfortowej, cichej i spokojnej jazdy. Tryb ten sprawdzi się zarówno podczas dłuższych podróży, jak i w mieście, zapewniając maksymalny możliwy zasięg na baterii i zmieniając charakterystykę wszystkich układów pod kątem wygody i komfortu jazdy. Tryb Active z kolei gwarantuje wyważone ustawienia, które z jednej strony zapewniają świetne osiągi, ale z drugiej nadal pozwalają na komfortową jazdę. Za to tryb Untamed jest przeznaczony dla tych, którzy mają ochotę poczuć prawdziwy dreszcz emocji! Reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa, bo układ napędowy jest gotowy do błyskawicznego uwolnienia całej mocy, a zawieszenie i hamulce momentalnie reagują na komendy kierowcy. Natomiast kiedy wybierzemy się na tor, możemy również uruchomić tryb Untamed Plus, który kalibruje układ napędowy w taki sposób, aby moc i moment obrotowy były dostępne w maksymalnej wartości przez cały czas.

Aktywny układ zawieszenia dopasowuje się do prędkości, jakości nawierzchni i zapewnia rewelacyjną trakcję podczas jazdy w zakrętach. Całości dopełnia skuteczny układ hamulcowy marki Brembo z tarczami przednimi o imponującej średnicy 385 mm. To wszystko sprawia, że prowadzenie Mustanga Mach-E GT daje mnóstwo radości z pokonywania kolejnych kilometrów. Przy czym jest bez znaczenia, czy podróżujemy drogą ekspresową lub autostradą, czy też pokonujemy wąskie, górskie serpentyny.

Trzeba przyznać, że odmiana GT z wyglądu nie różni się zbytnio od podstawowej wersji. Sportowy model podkreślają 20-calowe felgi ze stopów lekkich oraz specjalny pakiet stylizacyjny obejmujący zderzaki oraz przedni grill. We wnętrzu zamontowano sportowe fotele Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami, a dopełnieniem całości jest tapicerka Miko Suede połączona ze skórą ekologiczną Sensico, emblemat GT na podłokietniku oraz specjalnie dedykowane dla tej wersji akcenty.

Przy okazji warto przypomnieć, że sprzedażą Mustanga Mach-E zajmują się jedynie wyselekcjonowani dilerzy Forda, którzy muszą spełniać podwyższone standardy w obszarach sprzedaży i serwisu. To między innymi: specjalna strefa ekspozycyjna w salonie, zewnętrzna ładowarka dla aut elektrycznych, a w przypadku serwisu dedykowane wyposażenie i narzędzia do naprawy samochodów EV oraz wykwalifikowana kadra.

Sześciu pierwszych klientów w Polsce odebrało kluczyki do wersji GT jeszcze przed świętami.

Tomasz Szmandra

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.