TÜV Rheinland wprowadza Program Rzetelna Naprawa

Klienci korzystający z warsztatów samochodowych często mają duży problem z zaufaniem serwisom. Nie ma co się dziwić, w końcu na każdym kroku ktoś chce „więcej zarobić i mniej się narobić”.

TÜV Rheinland dostrzega wiele problemów związanych z warsztatami. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak też flotowych. W dużej mierze nie ufają oni placówkom, w których serwisują swoje pojazdy, choćby przez brak możliwości kontroli poszczególnych etapów naprawy, usłyszane historie o nadużyciach, niezgodnościach z kosztorysem czy naprawach niezgodnych z technologią. To wszystko sprawia, że klienci nie są przekonani do rzetelności warsztatów.

Jest jednak rozwiązanie, które wprowadza TÜV Rheinland. Program Rzetelna Naprawa ma potwierdzać jakość każdej wykonywanej naprawy w certyfikowanym warsztacie. Serwisy biorące udział w tym programie będą miały dostęp do specjalnie przygotowanej platformy internetowej. Za jej pośrednictwem będzie możliwa wymiana dokumentów, zdjęć i innych ważnych informacji z ekspertami, którzy na podstawie kompletnego raportu będą analizować technologię naprawy oraz jej zgodność w poszczególnych etapach. Aby można było stwierdzić najwyższą jakość wykonywanie naprawy, TÜV Rheinland wymaga od swoich partnerów spełnienia wymagań z restrykcyjnej listy, począwszy od zdjęć, przez pełną dokumentację, po pomiar lakieru. To wszystko jest podstawą do wystawienia oceny prawidłowości przeprowadzonej naprawy.

Mimo konieczności uzupełnienia wielu danych, przedstawiciele TÜV Rheinland twierdzą, że aplikacja jest tak skonstruowana, aby wszelkie informacje można było wprowadzić w 8 minut. Możliwe jest też jej uzupełnienie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, np. tabletu, którym od razu możemy zrobić zdjęcia. W momencie zaakceptowania materiałów, eksperci z TÜV Rheinland mogą przyznać naprawie status rzetelnej, odrzucić ją, bądź wystosować prośbę o uszczegółowienie wybranych etapów naprawy. W przypadku braku zastrzeżeń serwis ma możliwość pobrania dokumentu potwierdzającego rzetelną naprawę oraz raportu zajmującego jedną stronę A4, gdzie opisany jest zakres oraz efekt naprawy.

Program Rzetelna Naprawa to nie tylko komunikacja on-line. Aby certyfikowane serwisy mogły charakteryzować się najwyższą jakością wykonywanych usług, wyrywkowo przeprowadzane są kontrole oraz oględziny naprawianych pojazdów przed wydaniem ich do klientów. Trzeba też podkreślić, że opisywany program wprowadzany przez TÜV Rheinland dotyczy tylko warsztatów blacharsko-lakierniczych, które uzyskały pozytywny wynik corocznego audytu certyfikującego.

Dla klienta najważniejsza jest jakość świadczonych usług oraz gwarancja, że naprawa została przeprowadzona w należyty sposób. Korzystanie z serwisów posiadających certyfikat TÜV Rheinland oraz biorących udział w Programie Rzetelna Naprawa sprawia, że zarówno klienci indywidualni, jak i flotowi mogą być pewni nadzoru nad procesem naprawy, redukcją ryzyka oszustwa oraz, co najważniejsze, gwarancji właściwej obsługi. W końcu rzetelnie przeprowadzona naprawa to mniejsza utrata wartości pojazdu oraz zapewnienie dla serwisu, że zadowolony klient do nich wróci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *