Toyota skonstruuje nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe

Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i udoskonalone napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture, które zapewnią większą moc, wyraźnie lepsze osiągi i dynamikę jednostek napędowych, przy dalszym ograniczaniu zużycia paliwa. Nowe technologie zostaną wprowadzone zarówno w konwencjonalnych jednostkach spalinowych, jak i napędach hybrydowych.

Proces wprowadzania na rynek nowych napędów i przekładni rozpocznie się w 2017 roku. Toyota zakłada, że do 2021 roku w nowe napędy zostanie wyposażone co najmniej 60% samochodów Toyoty i Lexusa sprzedawanych w Europie, Japonii, Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Toyota opracowała 17 nowych wersji 9 silników, w tym nowy 2.5-litrowy silnik benzynowy o najlepszej na świecie wydajności cieplnej, która sięga 40 procent w konwencjonalnych samochodach spalinowych i 41 procent, gdy silnik stanowi element napędu hybrydowego. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki ograniczeniom strat energii w systemach chłodzenia i układzie wydechowym. W planach producent ma także 4 nowe przekładnie w 10 wersjach i 6 nowych napędów hybrydowych w 10 wersjach.

Japoński producent rozpoczął wprowadzanie nowej technologii Toyota New Global Architecture do procesu projektowania i produkcji nowych modeli od platform podłogowych. Pierwszym modelem zbudowanym na platformie TNGA jest Prius 4. generacji. W 2017 roku na rynku zadebiutuje także crossover C-HR oraz Prius Plug-in Hybrid. Nowe platformy będą stopniowo wprowadzane do wszystkich modeli japońskiego producenta.

Toyota New Global Architecture (TNGA) to rewolucja w podejściu Toyoty do tworzenia, projektowania i produkcji samochodów, upraszczająca procesy przez standaryzację wymiarów i położenia zasadniczych podzespołów w obrębie ujednoliconych platform nowych pojazdów. TNGA wprowadza ściśle zdefiniowane zasady rozmieszczenia podzespołów, co upraszcza projektowanie pojazdów bez ograniczania swobody stylizacji.

Źródło: Toyota