Samochody są coraz częściej wyposażane w systemy multimedialne, które mogą przechowywać prywatne dane użytkowników, np. numery telefonów i zdjęcia. Dla firm zajmujących się remarketingiem jest to coraz większy problem.
VRA (Vehicle Remarketing Association – Stowarzyszenie Remarketingu Pojazdów) namawia firmy zajmujące się odsprzedażą pojazdów na rynku brytyjskim do stworzenia ujednoliconych procedur dot. usuwania prywatnych danych z systemów samochodowych. Jeżeli tego typu informacje wpadną w niepowołane ręce, mogą służyć do działań przestępczych, np. defraudacji czy szantażu.
Według sondy przeprowadzonej przez VRA wśród przedstawicieli firm zajmujących się remarketingiem, 90% przedsiębiorstw uważa zasady dot. ochrony danych i ich usuwania za „nieadekwatne”. Jednym z głównych problemów jest trudność w ustaleniu, kto powinien odpowiadać za usuwanie danych przed ponowną sprzedażą pojazdu.
59% ankietowanych uważa, że za kasowanie informacji powinni odpowiadać dotychczasowi użytkownicy. Pozostali wskazywali, że dane powinni kasować producenci, firmy leasingowe lub dealerzy, którzy odsprzedają pojazd.
Źródło: Fleet Europe