Producent opon klasy premium – Continental, udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect™. Aplikacja otrzymała nowy wygląd oraz doposażono ją w nowe funkcje. Dzięki temu możliwe jest usprawnienie zarządzania ogumieniem we flotach poprzez wykorzystanie danych z cyfrowego monitoringu opon do bieżącej konserwacji opon.
W 2013 roku Continental wprowadził na światowy rynek czujniki ContiPressureCheck™ monitorujące w czasie rzeczywistym parametry opony. Od tergo czasu trwają nieustanne prace nad udoskonalaniem zaawansowanych rozwiązań cyfrowego monitoringu opon. Jest to ważny temat, ponieważ w znaczący sposób poprawiają bezpieczeństwo jazdy oraz efektywność flot.
To właśnie z myślą o firmach transportowych powstała platforma ContiConnect™, czyli kompleksowe narzędzie do zdalnego monitoringu ciśnienia i temperatury opon całej floty. System ten dostępny jest na 11 europejskich rynkach, w tym również w Polsce. System składa się z różnych komponentów, które monitorują, przetwarzają oraz przesyłają dane dotyczące ogumienia, a także umożliwiają ich analizę i interpretację.
Nowe funkcje
Udostępniona aktualizacja ContiConnect wprowadza więcej opcji indywidualnych konfiguracji w portalu internetowym. Zapewnia on operatorom flot ciężarowych i autobusowych nieograniczony dostęp do aktualnych informacji o stanie ogumienia wszystkich pojazdów wraz z usługą powiadamiania o awariach. Cała aplikacja zyskała nowy bardziej przyjazny dla użytkownika wygląd poprawiający jej funkcjonalność.
– Z poziomu platformy internetowej każdy użytkowników może teraz indywidualnie dostosowywać reguły powiadamiania o ciśnieniu i temperaturze w oponach, ustalając dowolne wartości progowe, tworzyć listy zadań umożliwiające sprawne dokonywanie przeglądów serwisowych przez pracowników warsztatów, eksportować dane umożliwiając przeprowadzenie zindywidualizowanych analiz oraz przetwarzanie danych w innych systemach. System został też wzbogacony o nowego asystenta wspierającego precyzyjne pompowanie kół niezależnie od ich temperatury, jak również opcję ręcznego przesyłania danych do portalu internetowego – ContiConnect Light. Dzięki temu można monitorować parametry opon bez stacji monitorującej Conti Yard Reader i zintegrowanej telematyki – komentuje Krzysztof Otrząsek, Digital Solutions CVT Manager w Continental Opony Polska
Informacje zwrotne od użytkowników platformy ContiConnect™ są bardzo ważne dla dalszego rozwoju tej technologii i funkcjonalności systemu, które w jak największym stopniu staramy się dostosowywać do potrzeb zarządców flot użytkowych. Udostępniona aktualizacja jest odpowiedzią na zgłaszane nam potrzeby użytkowników. W przyszłości planujemy jeszcze bardziej skoncentrować się na współtworzeniu z nimi naszych usług, aby maksymalnie zwiększyć wartość, jaką możemy zaoferować klientom w postaci cyfrowej platformy monitorowania opon.
– Aktualizacja platformy ContiConnect™ to dopiero początek nowości, jakie Continental przygotował dla klientów flotowych. W drugim kwartale 2019 roku na rynek trafi rozwiązanie ContiConnect Live. Jego największą zaletą jest niezwłoczne informowanie operatorów flot pojazdów ciężarowych i autobusów o pojawieniu się problemu z temperaturą lub ciśnieniem w oponie – nawet wtedy, kiedy pojazd jest w trasie. Dane z czujników zamontowanych w oponach są przesyłane do serwerów i wyświetlane w portalu internetowym przez aplikację ContiConnect™ Driver. Przed końcem tego roku aplikacja będzie w stanie wyświetlać informacje o oponach na urządzeniach Daimler Fleetboard i TomTom Telematics oraz innych urządzeniach z systemem Android, takich jak smartfony i tablety – początkowo znajdujących się tylko w kabinie kierowcy – dodaje Karim Fraiss, kierownik działu Marketingu, Operacji i Rozwiązań Cyfrowych w Continental Commercial Vehicles Tires.
Źródło: Continental