Sztuczna inteligencja tworzy dodatkowe źródła przychodów w obsłudze posprzedażnej

Niemal codziennie docierają do nas informacje o przełomowych innowacjach, nowych wynalazkach i odkryciach, czy nowatorskich modelach prowadzenia działalności gospodarczej za sprawą sztucznej inteligencji, która niejednokrotnie jest katalizatorem tego typu przemian. Zatem w jaki sposób producenci samochodów oraz ich partnerzy handlowi będą czerpać korzyści z zastosowania sztucznej inteligencji? Czy rzeczywiście, czy faktycznie, a przede wszystkim czy właśnie już teraz? Firma Aurelis Consulting, działająca od prawie dwudziestu lat wyłącznie w obszarze usług posprzedażnych dla przemysłu motoryzacyjnego, podjęła się właśnie tego zagadnienia.

Aurelis Consulting – czyż nie są to analitycy rynku motoryzacyjnego?”. Ten czy inny warsztat może właśnie tak zapytać… Owszem, zasadniczo firma Aurelis jest znana ze swoich corocznych badań rynku, jak chociażby badania dotyczące regenerowanych części zamiennych albo działalności flotowej. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę z faktu, że Aurelis był jednym z pierwszych przedsiębiorstw, które zdecydowały się zainwestować w sztuczną inteligencję (AI) w zakresie obsługi posprzedażnej. Po zakończeniu fazy badań i rozwoju firma Aurelis zaprezentowała w 2018 r. nowatorskie i zarazem przełomowe prototypy programistyczne w kilku obszarach, które w kolejnych latach przekształciły się w gotowe rozwiązania programistyczne.

Prototypy nieistniejących, całkowicie nowo opracowanych algorytmów oraz przełomowego oprogramowania komputerowego, wykorzystujących technologie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, zostały stworzone w ramach projektu badawczo-rozwojowego, realizowanego we współpracy z Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Ścieżka od powstania koncepcji do opracowania prototypów oprogramowania, a następnie stworzenie gotowych rozwiązań softwarowych, zdecydowanie nie należała do łatwych. Na kilku konkretnych przykładach poniżej chcemy przedstawić sposoby na zwiększenie zysków z tytułu usług posprzedażnych przez producentów samochodów oraz dealerów dzięki zastosowaniu rozwiązań softwarowych firmy Aurelis.

Przykład 1: Zapewnienie lojalności klientów (Customer Service Retention Analysis – Inteligentne Narzędzie Analizy Zachowań, Preferencji i Retencji Klientów Serwisów Samochodowych).
Wykorzystując sieci neuronowe, firmie Aurelis udało się w sposób namacalny określić, których klientów z sektora usług serwisowych i naprawczych może cechować nielojalność w ciągu najbliższych tygodni. Co więcej, sztuczna inteligencja potrafi rozpoznać, którym z klientów należy dostarczyć odpowiednią komunikację czy przygotować ofertę specjalną, aby utrzymać lojalność tych klientów. Dzięki takiemu rozwiązaniu menedżerowie działów serwisowych mają teraz możliwość uruchamiania bardzo precyzyjnie ukierunkowanych kampanii marketingowych na długo przed utratą klientów. Takie rozwiązania pozwalają zaoszczędzić ogromne pieniądze, ponieważ zawsze bardziej korzystne z ekonomicznego punktu widzenia jest utrzymanie obecnych klientów niż pozyskiwanie nowych. Nawet najbardziej doświadczeni marketerzy nie są w stanie wykonać swoich działań marketingowych z tak mistrzowską precyzją i efektywnością jak sztuczna inteligencja.

Przykład 2: Konkurencja cenowa (Smart Webcrawler – Inteligentne Narzędzie Pozyskujące Dane ze Stron Internetowych).
Webcrawling, jako program komputerowy, rodzaj sztucznej inteligencji, używany do zbiera informacji na temat zawartości stron internetowych , jest z pewnością dobrze znane wielu czytelnikom, albowiem takie rozwiązania są znane od lat w różnych gałęziach gospodarki. Jak dotąd nie istniało jakiekolwiek „inteligentne” rozwiązanie w obszarze usług posprzedażnych. Dotychczasowe webcrawlery (wyszukiwarki internetowe) zbierały wyłącznie dane, tymczasem prototyp oprogramowania opracowany przez Aurelis Consulting jest w stanie wyszukać informacje na temat konkurencyjnych cen części zamiennych i usług w sposób bezawaryjny i bezbłędny. W praktyce oznacza to, iż nie ma potrzeby dalszej modyfikacji danych celem ich późniejszego wykorzystania. Dotychczas pozyskane dane, zawierające informacje o konkurencji, należało każdorazowo poddać żmudnej i czasochłonnej operacji ręcznego czyszczenia. Zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala ponadto na klasyfikację oferowanych części zamiennych z podziałem na poziomy jakości, oraz określenie, czy mamy do czynienia z pojedynczą częścią zamienną, zespołem części czy też zestawem. „Przejście z poziomu współczynnika błędu, wynoszącego dziesięć procent do poziomu niemal zerowego w obszarze danych, jest naprawdę sporym osiągnięciem”, z dumą stwierdza Claudius Boschon, Dyrektor Sprzedaży w Aurelis Consulting.

Przykład 3: Strategia cenowa – kształtowanie cen (Guidance Line Generation – Narzędzie Ustalania Linii Trendu).
Którego producenta samochodów lub przedsiębiorstwa nie irytuje skomplikowana polityka kształtowania cen części zamiennych? Wciąż pojawiają się nowe części, kolejne ich interpretacje lub modyfikacje, czy też działania konkurencyjne. Potrzeba dostosowania strategii cenowej tak ogromnej liczby części zamiennych w krótkim czasie sprawia, że sprostanie temu wyzwaniu staje się wręcz niemożliwe. Aurelis Consulting jako ekspert w zakresie strategii cenowej części zamiennych, stworzył oprogramowanie wspierające departamenty pricingu, odpowiedzialne za kształtowanie cen. „Niektóre z algorytmów są na tyle nowatorskie i innowacyjne, iż nie znajdziemy ich jeszcze tak naprawdę w żadnych podręcznikach. Dokładne opisy algorytmów można znaleźć co najwyżej w rozprawach doktorskich niektórych uniwersytetów…, jeżeli w ogóle”, opowiada z dumą Stephan Brackertz, Partner w Aurelis Consulting i współtwórca oprogramowania. „Do współpracy zaangażowaliśmy dwóch profesorów uniwersyteckich, których zadaniem była ocena algorytmów”. W praktyce algorytmy sprawdzają się na tyle dobrze, iż zastosowane w nich mechanizmy predykcyjne przyczyniają się do istotnego wzrostu zysków.

Przykład 4: Zastosowanie kontroli uniwersalności i wiarygodności danych (Anomaly Detection – Narzędzie Identyfikacji Anomalii w Funkcjonowaniu Firm z Branży Motoryzacyjnej).
Uzupełnieniem powyższych przykładów, mających bardzo konkretne obszary zastosowań, jest prototyp uniwersalnej metody sprawdzania wiarygodności danych, opracowany przez firmę Aurelis. W tym celu oprogramowanie, wykorzystując zaawansowane algorytmy i sztuczną inteligencję, rozpoznaje, czy w określonym zbiorze danych występują błędy, a następnie je lokalizuje. Ani dyrektorzy, ani menedżerowie operacyjni zazwyczaj nie dysponują czasem na weryfikację błędów w zestawieniach danych, takich jak zamówienia części zamiennych, kontrole stanów magazynowych, cenniki czy wreszcie zestawienia danych klientów. Zastosowanie oprogramowania firmy Aurelis pozwala przedsiębiorstwom oszczędzić sobie czasu i niepotrzebnych nerwów.

 

 

KIM JEST AURELIS CONSULTING?

Aurelis Consulting jest wiodącą na rynku firmą doradczą w obszarze usług posprzedażnych. Prowadząc działalność międzynarodową i skoncentrowaną wyłącznie na przemyśle motoryzacyjnym, Aurelis świadczy usługi konsultingowe na rzecz kilkudziesięciu międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych oraz ich kontrahentów.
Na przestrzeni ostatnich 7 lat obserwujemy dynamiczny wzrost w obszarze rozwiązań programistycznych, stanowiących uzupełnienie klasycznych obszarów działalności, takich jak doradztwo strategiczne i operacyjne oraz badania rynku. Wzrost ten napędzany rozwojem technologii cyfrowych dowodzi, jak istotna jest konieczność opracowania nowoczesnej i cyfrowej strategii posprzedażnej w przyszłości.

Link do strony internetowej: www.aurelisconsulting.com

Źródło: Materiał partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *