W Polsce otwarto właśnie 500. warsztat samochodowy sieci Q Service Castrol. Z tej okazji w podwarszawskich Markach zorganizowano konferencję poświęconą podsumowaniu dotychczasowej działalności tej sieci w naszym kraju, ale także planom na przyszłość.
Q Service Castrol to wciąż rozwijająca się sieć niezależnych warsztatów samochodowych. Marka ta powstała z połączenia wiedzy i doświadczenia firm Inter Cars i Castrol.
Strategia biznesowa marki oparta jest na zapewnieniu szerokiego portfolio usług, rozwiązań i produktów, niedostępnych w innych warsztatach samochodowych. Wśród nich są ochrona gwarancyjna wybranych elementów silnika, opon marki Semperit oraz tarcz hamulcowych. Właściciele serwisów zrzeszonych w sieci mogą również liczyć na pomoc w zakresie e-commerce oraz kompleksowej obsługi klientów flotowych. Koncept oferuje także szerokie wsparcie marketingowe, poprzez m.in.: kampanie reklamowe, profesjonalne materiały wizualne czy system umawiania wizyt online.
Inter Cars ma 30 lat doświadczenia we współpracy z warsztatami i zarządzaniu nimi. Castrol z kolei jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Firma dostarcza oleje silnikowe dostosowane niemal do każdego rodzaju pojazdów, a zaawansowane rozwiązania stosowane w olejach silnikowych Castrol tworzone są w centrach technologicznych na całym świecie. Castrol współpracuje ściśle z producentami samochodów, warsztatami niezależnymi i autoryzowanymi oraz wspiera motorsport.
Atrakcją specjalną wydarzenia była rywalizacja w jeździe symulatorem, a gościem specjalnym był Bartosz Ostałowski, sportowy kierowca, który prowadzi samochód stopami. Mieliśmy okazję obejrzeć również auto dostosowane specjalnie do potrzeb Bartka m.in. dzięki Q Service Castrol i Inter Cars.
Wśród osób, które wzięły udział w panelu dyskusyjnym podczas konferencji, znalazły się:
- Marta Ciesielska, kierownik Działu Sieci Serwisowych Q Service Castrol,
- Maciej Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A.,
- Wojciech Twaróg, członek Zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Inter Cars S.A. w Polsce,
- Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w Firmie Castrol,
- Jaime Garcia, dyrektor sprzedaży na Europę w Firmie Castrol,
- Shailendra Gupte, dyrektor marketingu EMEA w Firmie Castrol.
– W trzy lata udało nam się zbudować jeden z wiodących konceptów sieciowych w Polsce. Marki Inter Cars i Castrol po raz kolejny udowodniły, że doskonale rozumieją potrzeby kierowców, oferując im profesjonalne usługi naprawcze i odpowiadając na ich rosnące oczekiwania. 500 warsztatów pod szyldem Q Service Castrol to dla nas olbrzymia satysfakcja, ale także zobowiązanie do dalszej pracy nad rozwojem sieci – mówi Marta Ciesielska, kierownik sieci serwisowych Q Service Castrol.
W Polsce do konceptów sieciowych przynależy już 1/3 wszystkich warsztatów. Trend ten jest coraz bardziej zauważalny i z roku na rok przybywa chętnych do rozwijania swojej firmy pod szyldem znanej marki. Europejskim liderem jest Norwegia, w której do sieci należy aż 88% warsztatów. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad połowa wszystkich serwisów pozostaje zrzeszona.
– Nasze międzynarodowe doświadczenie pokazuje, że trend ten będzie się coraz bardziej rozwijał. Jedną z największych przewag sieci serwisowych nad małymi warsztatami jest szybkie reagowanie na stale zmieniające się potrzeby klientów. Przy obecnym zaawansowaniu technologicznym samochodów, klienci oczekują od mechaników wysoko specjalistycznej wiedzy i wyposażenia, które nie zawsze udaje im się znaleźć w mniejszych serwisach – mówi Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.
500 warsztatów sieci Q Service Castrol świadczy o ciągłym rozwoju młodej marki. Firma skupia się na włączeniu do swojego konceptu wyłącznie jakościowych serwisów, dzięki którym jeszcze mocniej zaznaczy swoją obecność na polskim rynku.
– 500 punktów na mapie polski to bardzo satysfakcjonujący wynik. Jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie potrzebują nas kierowcy. Osiągnięcie tego poziomu wymaga od nas skupienia się na ciągłym podnoszeniu jakości i standaryzacji. Ponadto bacznie obserwujemy to, co dzieje się w branży i sukcesywnie wprowadzamy nowości odpowiadające oczekiwaniom klientów. Konsekwentnie zmierzamy w kierunku, który wyznaczyliśmy sobie na początku drogi – stać się najlepszą w kraju siecią zrzeszająca niezależne serwisy samochodowe – podsumowuje Marta Ciesielska.
(JS)