W Polsce rośnie sprzedaż samochodów klasy premium

Jak podaje Instytut SAMAR, w styczniu tego roku w Polsce zarejestrowanych zostało 6 089 nowych samochodów klasy premium, czyli o 20,79 proc. więcej w porównaniu do stycznia 2019 roku. To najlepszy styczeń w historii tej klasy samochodów w Polsce.

Dobrą passę kontynuował w pierwszym miesiącu nowego roku Mercedes. Koncern ze Stuttgartu może pochwalić się 1 609 zarejestrowanymi w styczniu autami, co jest wynikiem o 47,44 proc. mniejszym niż w grudniu ubiegłego roku, ale zarazem o 5,16 proc. lepszym w stosunku do stycznia roku 2019. Co warte podkreślenia, podany rezultat nie obejmuje osobowych wersji vanów Mercedesa (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględnia natomiast klasę V. W gamie producenta najlepsza okazała się klasa A (249 szt.), przed Mercedesem GLE (187 egz.) oraz CLA (184 sztuki).

Wiceliderem rynku zostało BMW. W wydziałach komunikacji zostało zarejestrowanych 1 385 samochodów tej marki, o 46,32 proc. mniej w porównaniu z poprzednim miesiącem, ale o 18,38 proc. więcej w zestawieniu ze styczniem roku poprzedniego. Najczęściej rejestrowane w styczniu modele w gamie bawarskiego koncernu to: model 3 (294 szt.), model 5 (179 szt.) oraz X3 (176 egzemplarzy.).

Na trzecim miejscu wśród marek klasy premium znalazło się Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował 1 353 auta osobowe. To rezultat o 16,22 proc. mniejszy od grudniowego, lecz aż o 69,76 proc. większy w porównaniu z sytuacją ze stycznia 2019 roku. Spośród samochodów Audi w styczniu tego roku najlepiej sprzedawał się model Q5 (361 szt.). Drugie w rankingu było A3 z 161 rejestracjami, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi A4 (149 egz.).

W czołowej czwórce, do której należy blisko 83 proc. rejestracji w klasie premium, znalazło się jeszcze Volvo. W pierwszym miesiącu nowego roku Polacy kupili i zarejestrowali 701 aut tej marki, o 7,88 mniej niż grudniu i o 0,29 proc. (dwie sztuki) więcej r/r. Liderem w gamie szwedzkiego producenta był model XC60 (252 egzemplarze), wiceliderem – XC40 (194 szt.), a na trzecim miejscu znalazło się Volvo V60 (64 egz.).

Co ciekawe w całym zestawieniu samochodów klasy premium, poza jednym, specyficznym wyjątkiem, żadna marka nie zanotowała spadku liczby rejestracji. Tym wyjątkiem jest Infiniti (19 rejestracji, spadek o 9,52 proc.). Wynik ten jednak nie dziwi, biorąc pod uwagę, że Japończycy powoli kończą działalność handlową w Polsce, a zarejestrowane egzemplarze pochodziły z wyprzedaży. Z kolei największą dynamikę wzrostu liczby rejestracji ma na swoim koncie Tesla. W styczniu Polacy kupili i zarejestrowali 21 tych amerykańskich elektryków, a wzrost rok do roku wyniósł aż 425 proc.

(TSz)

Źródło: IBRM SAMAR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *