Volkswagen pod znakiem pojazdów elektrycznych i SUV

w 2018 roku Volkswagen wyznaczył ważny kurs dla przyszłości marki: kompaktowe ID., jako pierwsze auto przyszłej rodziny modeli o zerowej emisji, osiągnęło końcową fazę przygotowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej. Dodatkowo, za pomocą awangardowo stylizowanej limuzyny – ID. VIZZION – i wyczynowego ID. R Pikes Peak Volkswagen zaprezentował dwie kolejne możliwości wykorzystania pojazdów elektrycznych.

 

Popyt na SUV-y niezmiennie rośnie na całym świecie. W minionym roku Volkswagen pokazał, że podąża za tym trendem znacznie powiększając ofertę modeli z segmentu Sport Utility Vehicles. Tylko w 2018 roku debiutowało na świecie aż dziewięć nowych SUV-ów – od miejskiego T-Crossa do nowego flagowego modelu Volkswagena – Touarega trzeciej generacji.

 

Pojawiło się też sporo innych modeli w wielu segmentach, takich jak nowy Virtus w Ameryce Południowej, usportowiony up! GTI w Europie, czy Jetta w Ameryce Północnej. Wszystkie te modele są dowodem na to, że Volkswagen świetnie rozumie specyfikę poszczególnych regionów. Dzięki temu w okresie  od stycznia do listopada 2018 dostawy wzrosły o około 280.000 w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie 2017 roku, a sprzedaż Volkswagena na świecie wzrosła do 5,7 miliona pojazdów.

Ofensywa w dziedzinie aut elektrycznych

 

W marcu Volkswagen zaprezentował ID. VIZZION – bezemisyjną limuzynę przyszłości, która może poruszać się w pełni autonomicznie i zapewnia zasięg do 665 kilometrów. Samochód można obsługiwać za pomocą komend głosowych oraz gestów, ale najciekawsze  jest to, że auto dzięki sztucznej inteligencji potrafi się uczyć. ID. VIZZION to swego rodzaju łącznik teraźniejszości z przyszłością.

 

Trzy miesiące później, dzięki ID. R Pikes Peak, Volkswagen pokazał dynamiczne możliwości samochodów elektrycznych – 24 czerwca ID. R Pikes Peak ustanowiło nowy rekord wszechczasów podczas legendarnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, znanego jako Race to The Clouds. Elektryczne auto wyścigowe Volkswagena pobiło rekordy wszystkich samochodów z silnikami spalinowymi, które kiedykolwiek wzięły udział w tym wyścigu. W grudniu, podczas pierwszych jazd testowych w towarzystwie inżynierów, pierwsi przedstawiciele mediów mogli przekonać się o możliwościach Volkswagena ID., który w sprzedaży pojawi się w 2020 r.

Ofensywa modeli typu SUV

 

Bez względu na wielkość samochody tego segmentu cieszą się powodzeniem na całym świecie. W minionym roku Volkswagen znacznie poszerzył ofertę SUV-ów. Wyposażony w wiele innowacyjnych systemów Touareg trzeciej generacji debiutował w marcu. W Chinach Volkswagen zaprezentował kilka modeli segmentu SUV – przestronnego Tharu, model klasy kompaktowej przeznaczony dla rodzin oraz większego Tayrona, który należy do klasy średniej. W 2018 roku na chińskim rynku debiutowały również duży Teramont oraz wydłużona wersja T-Roca. W listopadzie w ofercie Volkswagena na różnych rynkach pojawił się najmniejszy z SUV-ów – T-Cross.

Siedmiomiejscowy odpowiednik Teramonta – Atlas – jest produkowany w USA. Podczas marcowego New York International Auto Show Volkswagen zaprezentował model Atlas Cross Sport – dynamicznego pięciomiejscowego SUV-a z napędem hybrydowym, skonstruowanego na bazie Atlasa. Wersja seryjna tego modelu pojawi się na rynku amerykańskim w 2019 roku.

 

W tym samym czasie zaprezentowano również pick-up’a o nazwie Atlas Tanoak – pierwszy samochód tego typu skonstruowany z wykorzystaniem modułowej platformy podłogowej (MQB). W listopadzie, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Sao Paulo, sensację wywołał drugi pick-up – Tarok Concept, również zbudowany na modułowej platformie MQB. Do jego licznych zalet należy możliwość przedłużenia skrzyni ładunkowej, której długość można zwiększyć zależnie od potrzeb – wystarczy złożyć tylną ściankę przestronnej czterodrzwiowej kabiny. Już niedługo ma zostać uruchomiona produkcja seryjnej wersji tego modelu, w pierwszej kolejności na rynku brazylijskim.

Rodzina GTI w komplecie

 

w 2018 roku Volkswagen wprowadził do oferty wersję GTI miejskiego modelu up! Up! GTI zachowuje styl większych GTI marki Volkswagen – silnik o mocy 85 kW/115 KM i niska masa własna auta zapewniają bardzo dobre osiągi i dużo radości z jazdy. W tej chwili rodzina modeli GTI jest kompletna i obejmuje Golfa GTI, Polo GTI i up!-a GTI.

 Źródło: Volkswagen