Unimog samochodem terenowym roku 2017

Już po raz trzynasty z rzędu czytelnicy specjalistycznego czasopisma „Off Road” wybrali Unimoga Mercedes-Benz najlepszym samochodem terenowym roku w kategorii pojazdów specjalnych.  Wielozadaniowy model producenta ze Stuttgartu zdobył 31,4 procenta głosów spośród głosów blisko 20 tys. czytelników.

Popularny na całym świecie samochód ekspedycyjny

Na suchej pustyni Gobi, w syberyjskiej tajdze czy na szlaku wiodącym ku gorącemu kraterowi Wezuwiusza – trudno o wyzwanie, z którym nie poradziłby sobie Mercedes-Benz Unimog.

Szczególnie jego typoszereg o wysokiej dzielności terenowej cieszy się na całym świecie wielką popularnością jako samochód ekspedycyjny. Charakterystyczne cechy tych modeli Unimoga z oznaczeniami U 4023 i U 5023 to możliwość wykrzyżowania osi do 30 stopni, osie portalowe z prześwitem wynoszącym nawet 460 mm oraz zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu do 45 stopni. Do tego dochodzą głębokość brodzenia do 1,20 m oraz maksymalny kąt nachylenia bocznego 38 stopni. Jazdę w warunkach ekstremalnych z załączonym napędem na wszystkie koła wspomagają dołączane blokady mechanizmów różnicowych i układ regulacji ciśnienia powietrza w oponach.

Źródłem napędu jest silnik Euro VI OM 934 LA ‒ czterocylindrowa jednostka o pojemności skokowej 5,1 l, osiągająca moc 170 kW (231 KM) i wysoki moment obrotowy 900 Nm. Kierowca ma do dyspozycji osiem biegów do jazdy w przód i sześć biegów wstecznych, a opcjonalnie także biegi terenowe do jazdy off-roadowej w zakresie prędkości 2,5 – 35 km/h.

Oprócz wariantu Unimoga o wysokiej dzielności terenowej dostępny jest również typoszereg nośników narzędzi Unimog, o oznaczeniach od U 216 do U 530. Spotyka się je często w gospodarce komunalnej. Także te modele napędzają nowoczesne silniki Euro VI o mocy do 220 kW (299 KM).

W przypadku Unimoga kompleksowo zadbano o możliwości serwisowania, diagnostyki i napraw. W przeszło 130 krajach obsługę pojazdu zapewnia ponad 650 kompetentnych autoryzowanych serwisów Unimog.

Źródło: Mercedes-Benz