Udany rok Volvo

Mimo spowolnienia gospodarczego Volvo ma powody do dumy. Firma obroniła się przed spadkami sprzedaży, a nawet poprawiła jej wyniki. Jest to spowodowane z m.in. nową linią stylistyczną i odświeżoną gamą modelową.

Największym osiągnięciem Volvo w 2015 r. było przekroczenie progu pół miliona zarejestrowanych pojazdów. Globalna sprzedaż na poziomie 503 127 sztuk w minionym roku oznacza poprawienie wyniku o 8% w stosunku r/r. Co ważne, wynik ten udało się osiągnąć mimo spowolnienia gospodarczego w Chinach.

Chiny
Dla wielu marek Państwo Środka jest dużym wyzwaniem pod względem sprzedaży. Nielicznym udaje się jednak utrzymać dodatnie wyniki. Jedną z tych firm jest Volvo, które znalazło 81 588 klientów na swoje pojazdy. Rezultat ten w porównaniu do osiągnięć z 2014 roku (81 574 egz.) nie przyniósł dużego wzrostu sprzedaży, ale przynajmniej utrzymany został poziom popytu. Największą popularnością cieszyły się modele XC60 (37 469 egz.) i następnie S60L (25 772 egz.).

USA
Również w Ameryce firma odniosła sukces. Widać to było zwłaszcza w drugiej połowie roku, kiedy sprzedaż skoczyła o ponad 50% i wyniosła blisko 41 000 egzemplarzy. Główną siłę napędową stanowiło nowe XC90, które weszło na rynek z początkiem drugiej połowy roku. Największy SUV firmy sprzedał się w 11 211 egzemplarzach. Hitem rynkowym okazał się jednak XC60, który podobnie jak na rynku chińskim, był najlepiej sprzedającym się autem marki. Znalazło się na niego 14 224 nabywców. Łącznie w 2015 roku Volvo uzyskało wynik 70 047 zakupionych przez klientów aut. Jest to wzrost o ponad 24% w stosunku do 2014 roku (56 371).

Europa Zachodnia
W zachodniej części Europy Volvo odnotowało wzrost sprzedaży na poziomie 10,7% w drugiej połowie roku. Głównymi rynkami dla marki były Niemcy, Hiszpania oraz Holandia. Właśnie tam najlepiej sprzedającym się samochodem było Volvo V40/V40 CrossCountry (34 347 egz.). Niewiele gorszy wynik osiągnął XC60 (28 111 egz.).

Ogólnie w 2015 roku sprzedaż marki wzrosła o 8,7% i wyniosła 198 049 pojazdów, co jest dobrym rezultatem w porównaniu do 2014 roku (182 157 egz.). W skali roku najpopularniejszymi modelami okazały się: V40/V40 CrossCountry (67 411 egz.) oraz XC60 (56 077 egz.).

Szwecja
Jednak w Europie najważniejszym rynkiem dla marki jest jej rodzima Szwecja. Ofensywa modelowa (XC90 oraz S90 i V90) pozwoliła na zwiększenie sprzedaży o 16% z 61 357 egzemplarzy w 2014, do 71 200 aut w 2015. Dało to 20,6% udział w rynku. Do sukcesu sprzedażowego w Szwecji przyczyniła się przede wszystkim druga połówka roku, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł 25,6%. Najpopularniejszym modelem był V70 (8 184 egz.), tuż przed XC60 (7 110 egz.).

Polska
Na terenie Polski zarejestrowano łącznie 6821 nowych pojazdów Volvo, co jest najlepszym wynikiem w ponad 20-letniej historii marki na naszym rynku. W porównaniu do 2014 roku wynik ten jest o niemal tysiąc sztuk lepszy. Największą grupę klientów firmy stanowią floty, jak też jednoosobowe firmy. Odpowiadają one za zakup 95% aut.

W kraju, podobnie jak na innych rynkach, najpopularniejszy jest XC60. W Polsce zarejestrowano 2859 sztuk tego modelu. Tuż za małym SUV-em uplasowało się Volvo V40/V40 CrossCountry. Łącznie klienci zakupili 1635 tych aut. Trzecie miejsce należy do najnowszego dziecka szwedzkiej firmy, czyli XC90. Mimo dość krótkiego czasu na rynku, na to auto zdecydowało się 712 klientów. Przedstawiciele firmy ze strony polskiej twierdzą, że w roku 2016 uda się przekroczyć liczbę tysiąca zarejestrowanych sztuk flagowego SUV-a marki.

Sukces osiągnięty w 2015 roku jeszcze bardziej zdeterminował markę do działania. Nowe modele oraz technologie stosowane w samochodach mają być jednym z kluczy do pozyskania jeszcze większej liczby klientów. Przedstawiciele marki zakładają, że pod koniec 2016 roku sprzeda się około 800 tysięcy pojazdów Volvo na świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *