Toyota Yaris straci najmniej w segmencie B

Nowa Toyota Yaris ma najwyższą wartość rezydualną w klasie miejskich aut. Dane pochodzą z najnowszej analizy firmy Info-Ekspert, specjalizującej się w badaniach polskiego rynku motoryzacyjnego. Yaris czwartej generacji trafi do salonów jeszcze w tym roku, a obecnie trwa przedsprzedaż nowego modelu.

Portal analityczny Info-Ekspert ocenił, że Toyota Yaris nowej generacji zachowa aż 62,4 procent początkowej wartości po 36 miesiącach i przebiegu 60 000 km. Samochody z tego segmentu mogą mieć wartość rezydualną nawet o około 10 punktów procentowych niższą od nowej Toyoty. To pokazuje, że różnice między kwotami, jakie można uzyskać przy sprzedaży samochodu w zależności od marki i modelu mogą być znaczące. Wartość rezydualna wpływa zarówno na całkowity koszt użytkowania samochodu, jak i na wysokość rat leasingowych. W przeprowadzonym badaniu uwzględniono wersję Yarisa z silnikiem 1.0 o mocy 72 KM z wyposażeniem Active.

W Polsce od lat zakup modeli Toyoty utożsamiany jest z gwarancją wysokiej jakości, długoletnią bezawaryjną eksploatacją oraz niską utratą wartości. Postrzeganie Toyoty na naszym rynku to jej ogromny atut, który ma odzwierciedlenie w wartościach rezydualnych. Poprzednie generacje Yarisa cieszyły się dużą popularnością wśród klientów, charakteryzowały się bardzo niską uratą wartości, a egzemplarze z polskiej sieci błyskawicznie znajdowały nabywców na rynku wtórnym, osiągając wysokie wartości transakcyjne. Oferta czwartej generacji Yarisa jest jeszcze bardziej atrakcyjna (zmodernizowany design, przestronna przestrzeń pasażerska, nowe układy napędowe oraz mnogość systemów z zakresu bezpieczeństwa i komfortu), dzięki czemu po trzech latach i przebiegu 60 000 km nowy Yaris zachowa ponad 62% swojej początkowej wartości, co jest najlepszym wynikiem w segmencie B – powiedział Dariusz Wołoszka, kierownik Działu Wartości Rezydualnych.

Info-Ekspert zajmuje się badaniami rynku motoryzacyjnego w Polsce od 28 lat. Szacując wartości rezydualne, analitycy organizacji biorą pod uwagę wiele czynników wpływających na utratę wartości, m.in. opinię o marce i modelu, politykę cenową i rabatową producenta, popyt na konkretny model, cykl życia pojazdu, rodzaj nadwozia, ofertę silnikową oraz kompletację wyposażenia.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *