Toyota Motor Corporation wraz z firmami JapanTaxi, KDDI oraz Accenture opracowała system koordynacji ruchu taksówek, który prognozuje zapotrzebowanie na usługi taksówkowe.
System co pół godziny prognozuje liczbę potrzebnych taksówek na obszarze Tokio. Wykorzystuje do tego mechanizmy sztucznej inteligencji z funkcjami uczenia się maszyn, w oparciu o rejestry usług taksówkowych, dostępność komunikacji zbiorowej, informacje o pogodzie, dane dostarczane przez smartfony (za zgodą ich użytkowników) i informacje o meczach czy koncertach.
W lutym uruchomiony został program testowy systemu, który przyniósł wzrost liczby kursów o 20%. W lutym system wykazał się skutecznością na poziomie 94,1%, a sprzedaż usług w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła o 20,4%.
W ramach testów w wybranych taksówkach zainstalowano tablety, na których wyświetlana jest mapa z prognozowaną liczbą zamówień oraz liczbą wolnych taksówek w danym rejonie, co umożliwia kierowcom lepsze dopasowanie się do popytu. Pozwala to w efekcie skrócić czas oczekiwania klientów na taksówkę, a jednocześnie zwiększyć współczynnik wykorzystania floty. System umożliwia również rejestrowanie sugestii doświadczonych taksówkarzy.