Toyota Hilux Hilly – unikat w rodzinie

Toyota we współpracy z firmą tuningową Carlex Design opracowała limitowaną edycję Toyoty Hilux Hilly. Model jest produkowany w ograniczonej liczbie 500 egzemplarzy, a każdy z nich otrzymuje tabliczkę z indywidualnym numerem.

Toyota Hilux ostatniej generacji zadebiutowała w polskich salonach w połowie 2016 roku. Aby nieco urozmaicić ofertę tego modelu Toyota Motor Poland nawiązała współpracę z firmą tuningową Carlex Design, której efektem jest limitowana edycja Hilux Hilly.

Masywna sylwetka Toyoty Hilux została podkreślona 13-elementowym pakietem do tuningu nadwozia. W tym zestawie są choćby nowe zderzaki i nowy grill o oryginalnym wzorze, a także nakładki na maskę, poszerzenia błotników i tylny spojler. Hilux Hilly otrzymał także ramki tylnych lamp, nakładkę wlewu paliwa oraz zestaw osłon przeciwbłotnych. Model jest dostępny w dwóch kolorach – białym perłowym i czarnym metalik. Z boku widnieje czerwone logo Hilly.

We wnętętrzu również zaszło wiele zmia. Fotele otrzymały specjalną, wysokiej klasy tapicerkę z naturalnej skóry Nappa z wytłoczonym logo Hilly. Wnętrze zdobią także skórzane detale na drzwiach oraz nowe dywaniki. Model został ponadto wyposażony w zmodyfikowaną, sportową kierownicę pokrytą dwoma rodzajami skóry. Na tunelu centralnym każdy egzemplarz otrzymuje oryginalną plakietkę z numerem egzemplarza z limitowanej serii.

Hilly to nie tylko zmiany stylistyczne. Poprawiono również jego możliwości terenowe. Zastosowano w nim choćby system podnoszenia zawieszenia firmy Pedders zwiększający możliwości auta w trudnych warunkach. Seryjne koła zostały zastąpione przez aluminiowe poszerzone obręcze 18” z oponami BFGoodrich All Terrain 265/60 R18. Ciekawostką jest indywidualny układ wydechowy wyposażony w system generujący sportowy dźwięk układu wydechowego V8, sterowany za pomocą aplikacji mobilnej, dzięki któremu Hilly podczas jazdy wydaje brzmienia jak auto rajdowe.

Do napędu Hiluxa służy 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik 2,4 l D-4D z systemem Start Stop i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, legitymującym się mocą 150 KM i momentem obrotowym 400 Nm dostępnym w przedziale 1 600–2 000 obr./min. Jednostka napędowa jest nie tylko elastyczna, ale jest też ekonomiczna i spełnia normę emisji Euro 6. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,8 l/100 km, a emisja CO2 to tylko 178 g/km.