TOYOTA GAZOO Racing rozpocznie sprzedaż GR Supry GT4 w 2020 roku

TOYOTA GAZOO Racing potwierdziła, że w 2020 roku wprowadzi na rynek GR Suprę GT4, wyścigowy samochód przeznaczony dla zespołów prywatnych1. Decyzja zapadła w związku z niesłabnącym zainteresowaniem zespołów z całego świata po premierze GR Supry GT4 Concept podczas targów w Genewie w marcu oraz starcie GR Supry w czerwcowym wyścigu 24 Hours of Nürburgring. TOYOTA GAZOO Racing chce wzmocnić swoje zaangażowanie w wyścigi zespołów prywatnych, by umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w wyścigach i rozwijać coraz lepsze auta, wykorzystując doświadczenia z torów wyścigowych.

Rozwijany i produkowany przez Toyota Motorsport GmbH model GR Supra GT42 to samochód wyścigowy oparty na GR Supra – pierwszym globalnym modelu TOYOTA GAZOO Racing, który trafił na rynek w tym roku.

Kategoria GT4 zyskuje coraz większą popularność wśród zespołów prywatnych ze względu na niskie koszty oraz łatwość dołączenia do rywalizacji. Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie, w tym w tak uznanych jak Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series oraz VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie czy Michelin Pilot Challenge Series w USA.

GR Supra rywalizuje już w NASCAR Xfinity Series w Ameryce Północnej, a od 2020 roku ma ścigać się w Super GT GT500 Class w Japonii. Pojawienie się GR Supry GT4 zagwarantuje fanom motorsportu radość z oglądania GR Supry na torach całego świata.

TOYOTA GAZOO Racing w pracach nad rozwojem GR Supry korzystał ze wsparcia trzech partnerów technicznych: firm Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Akrapovič będzie współpracował nad rozwojem motorsportowych układów wydechowych, Pirelli skupi się na rozwoju opon, a Ravenol zapewni oleje i smary.

Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supry GT4, w tym cena, punkty sprzedaży i data premiery, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

GR Supra GT4 – specyfikacja techniczna:

Podwozie

 

Długość 4460 mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1250 mm
Konstrukcja Stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa
Przedni dyfuzor Kompozyty włókien naturalnych
Tylne skrzydło Kompozyty włókien naturalnych
Zbiornik paliwa Motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania
Fotel kierowcy Fotel wyścigowy zgodny z homologacją FIA

 

Silnik i skrzynia biegów

 

Typ Rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll
Pojemność 2998 cm3
Skrzynia biegów Automatyczna, napęd na tylne koła
Olej i smary Ravenol
Wydech Akrapovič

 

Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce

 

Przednie zawieszenie MacPherson
Tylne zawieszenie Wielowahaczowe
Układ kierowniczy Elektrycznie wspomagany
Opony Pirelli
Koła Pięć śrub 11 x 18 cali

 

1 Zespoły prywatne (zwane też klienckimi) kupują samochody wyścigowe od producentów i się nimi ścigają. Są to zmodyfikowane wersje cywilnych aut.

2 GT4 to kategoria dla samochodów wyścigowych spełniających wymogi homologacji SRO dla aut typu Grand Touring. Jest pozycjonowana poziom niżej od kategorii GT3.

źródło: Toyota