Advertisement

TOP10: najpopularniejsze w Polsce modele klasy premium z napędem alternatywnym

Jak pokazują dane YATO Dynamics, w Europie odsetek klientów, którzy w I połowie tego roku sięgnęli po auta z napędem alternatywnym, jest najwyższy w segmencie samochodów luksusowych i wynosi 9 proc. Oto dziesięć najpopularniejszych w Polsce modeli klasy premium.

Według danych zebranych przez Samar, w Polsce sytuacja wygląda podobnie – połowę pierwszej dwudziestki najczęściej rejestrowanych samochodów z napędem alternatywnym stanowią auta klasy premium. Niekwestionowanym liderem jest Lexus, którego reprezentuje w tej klasyfikacji aż pięć modeli. Znalazło się tutaj również trzech przedstawicieli marki BMW i po jednym Volvo i Infiniti.

Poniżej prezentujemy najpopularniejsze samochody klasy premium z napędem alternatywnym wg danych Samar opartych na liczbie rejestracji samochodów w pierwszym półroczu 2017 roku.

Lexus NX

Liderem rankingu został crossover Lexus NX 300h z wynikiem 336 zarejestrowanych egzemplarzy. Auto napędzają 2,5-litrowy rzędowy motor pracujący w cyklu Atkinsona i dwa silniki elektryczne. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 197 KM. Moment obrotowy na koła przenosi bezstopniowa przekładnia E-CVT. Samochód dostępny jest zarówno w wariancie przednionapędowym, jak i w wersji z napędem na cztery koła E-FOUR.

Cena bazowa najtańszej, przednionapędowej wersji wynosi 159 000 zł, natomiast auto można aktualnie nabyć w promocyjnej cenie 149 000 zł z dodatkowym pakietem komfortowym. W wyposażeniu podstawowej wersji znajdziemy m.in. kamerę cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, alarm z lokalizacją GPS i możliwością sterowania za pomocą smartfonu, łączność Bluetooth czy możliwość wyboru trybów jazdy.

Lexus CT

Na drugiej pozycji uplasował się kolejny Lexus – model CT, którego ilość zarejestrowanych egzemplarzy wyniosła 270. W tym kompaktowym hatchbacku klasy premium z jednostką elektryczną współpracuje silnik benzynowy 1,8 pracujący w cyklu Atkinsona. Samochód występuje wyłącznie z napędem na przednią oś, na którą moment obrotowy przenosi bezstopniowa przekładnia planetarna E-CVT.

CT jest dostępny już od 117 900 zł, jednak podobnie jak model NX, można go obecnie nabyć w niższej cenie 104 900 zł, z dodatkowym pakietem Design. Wyposażenie najtańszej wersji obejmuje m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, system łączności bezprzewodowej Bluetooth czy możliwość wyboru czterech trybów jazdy.

Lexus RX

Podium zamyka największy dostępny w Polsce SUV Lexusa, model RX w wersji 450h, który osiągnął wynik 209 zarejestrowanych egzemplarzy. Obok silnika elektrycznego auto napędza V-szóstka o pojemności 3,5 litra, pracująca w cyklu Atkinsona. Jednostki napędowe wytwarzają łączną moc 313 KM. Samochód jest wyposażony w automatyczną, bezstopniową przekładnię E-CVT i ma napęd na cztery koła E-FOUR.

Ceny RX zaczynają się od 307 500 zł. W podstawowym wyposażeniu najtańszej wersji otrzymamy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z generatorem cząstek nanoE, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości oraz pakiet Lexus Safety System, w którego skład wchodzi między innymi system ochrony przeciwzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, opuszczeniu pasa ruchu, wspomaganie utrzymania pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych.

BMW i3

Na czwartej pozycji uplasowało się BMW i3, którego liczba rejestracji w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła łącznie 89 aut. Model ten jest dostępny w dwóch wersjach – wyłącznie elektrycznej i hybrydowej, z dodatkowym, dwucylindrowym silnikiem spalinowym (tzw. range extenderem), który pozwala na doładowanie baterii. Deklarowany przez producenta zasięg całkowity elektrycznego i3 wynosi do 200 kilometrów, natomiast wersji hybrydowej – do 330 kilometrów. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia bezstopniowa.

Ceny wersji wyłącznie elektrycznej zaczynają się od 162 100 zł, natomiast za egzemplarz z range extenderem trzeba zapłacić 182 700 zł. W podstawowym wyposażeniu samochodu otrzymamy m.in. czujniki parkowania z tyłu, manualną klimatyzację z opcją wstępnego podgrzewania pojazdu, a także funkcję Inteligentnego Połączenia Alarmowego, dzięki której w razie wypadku pojazd automatycznie łączy się z infolinią w celu wezwania pomocy.

Infiniti Q50

Kolejnym autem z napędem alternatywnym, które znalazło się w zestawieniu, jest Infiniti Q50 w wersji hybrydowej. W pierwszym półroczu 2017 roku zarejestrowano 63 egzemplarze tego samochodu. Obok silnika elektrycznego do napędu wykorzystano tutaj jednostkę spalinową w układzie V6, o pojemności 3,5 litra i mocy 364 KM. Samochód, wyposażony w siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów, jest dostępny z napędem na tylną oś lub wszystkie koła.

Za najtańszą hybrydową wersję tego auta, z napędem na tylne koła, należy zapłacić 224 490 zł. W skład jej podstawowego wyposażenia wchodzą m. in. adaptacyjna, dwustrefowa klimatyzacja z recyrkulacją powietrza i filtrem impregnowanym polifenolem z winogron, kamera cofania czy czujniki parkowania.

BMW 3

Na szóstej pozycji, z wynikiem 39 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasowała się hybryda typu plug-in od BMW – model 330e iPerformance. W aucie umieszczono czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Łączna moc układu napędowego wynosi 252 konie mechaniczne, a moc jest przenoszona na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Za najtańszą wersję tego samochodu należy zapłacić 183 000 zł. W podstawowym wyposażeniu otrzymamy m.in. dwustrefową klimatyzację, zestaw głośnomówiący z Bluetooth czy możliwość przełączenia trybów jazdy. Elementy takie jak czujniki parkowania z tyłu czy system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu są dostępne za dopłatą.

Lexus GS

W pierwszym półroczu bieżącego roku liczba rejestracji hybrydowych Lexusów GS wyniosła 33 sztuki, co sprawia, że model ten znalazł się na siódmej pozycji rankingu. Sedan japońskiej marki w odmianie hybrydowej jest dostępny w dwóch wersjach – 300h i 450h. Wersję 300h wyposażono w działający w cyklu Atkinsona czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2,5 litra, natomiast 450h w 3,5-litrowy silnik V6. Dzięki współpracy z jednostką elektryczną, słabszy GS wytwarza moc 223 KM, natomiast mocniejszy 345 KM. W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa skrzynia biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.

Standardowa cena najtańszej wersji 300h wynosi 218 200 zł. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy m.in dwustrefową klimatyzację, tempomat, kamerę cofania z aktywnymi prowadnicami, alarm z lokalizacją GPS i możliwością sterowania za pomocą smartfonu czy opcję wyboru trybów jazdy. Obecnie auto można kupić również w promocyjnej cenie 217 900 zł, w wyższej wersji wyposażenia Elegance.

Volvo XC90

Ex aequo z Lexusem GS, z wynikiem 33 zarejestrowanych egzemplarzy, uplasował się największy SUV Volvo – model XC90, w hybrydowej odsłonie. Napęd auta stanowi dwulitrowy silnik o mocy 320 i 87-konna jednostka elektryczna. Samochód wyposażono również w automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów Geartronic.

W najniższej wersji wyposażeniowej Momentum auto jest dostępne od 351 600 zł. W jej ramach otrzymamy m.in. napęd na wszystkie koła, czterostrefową klimatyzację, aktywny tempomat, systemy unikania lub łagodzenia skutków zderzeń z pieszymi i rowerzystami do prędkości 70 km/h czy układ wspomagający jazdę w korkach.

Lexus IS

IS 300h to już piąty Lexus w rankingu. W pierwszym półroczu zarejestrowano 29 sztuk hybrydowej odmiany. Z jednostką elektryczną współpracuje w nim 2,5-litrowy silnik benzynowy działający w cyklu Atkinsona. Łączna moc układu napędowego wynosi 223 KM. W tym aucie również zastosowano bezstopniową skrzynię biegów E-CVT z trybem sekwencyjnym.

Cena najniższej wersji wyposażenia wynosi 174 900 zł. W jej ramach otrzymamy m.in. automatyczną klimatyzację, sterowanie głosowe, obsługę Bluetooth czy selektor trybów jazdy. IS jest również dostępny w promocyjnej cenie – auto można obecnie kupić za 174 500 zł w wersji Elegance i z dodatkowym pakietem Sense.

BMW 5

Ranking, z wynikiem 14 zarejestrowanych egzemplarzy, zamyka kolejna hybryda typu plug-in od BMW – 530e iPerformance. Podobnie jak w modelu 330e iPerformance , również w tym aucie umieszczono dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Łączna moc układu napędowego wynosi 252 konie mechaniczne, a moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach.

Za najtańszą wersję tego samochodu należy zapłacić 242 900 zł. W podstawowym wyposażeniu otrzymamy m.in. czujniki parkowania, aktywny tempomat, automatyczną dwustrefową klimatyzację czy system ostrzegający o ryzyku kolizji Active Guard.



Wideo

Ruszyła druga edycja Akademii Menadżera Floty!
TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności