Sprzedaż aut przez internet kluczem do sukcesu?

Idea Getin Leasing osiągnęła w czerwcu 21 proc. wzrost w liczbie rejestracji sfinansowanych pojazdów r/r. To bardzo dobry wynik w skali rynku, który w tym samym czasie zanotował blisko 20 procentowy spadek. Kluczem do sukcesu okazało się przeniesienie sprzedaży samochodów do internetu.

Według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar, w I połowie 2020 r. zarejestrowano w Polsce 204 450 samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony, czyli niemal 35 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W obliczu kryzysu w branży samochodowej w ostatnich miesiącach najwięcej zyskali ci gracze rynkowi, którzy szybko dostosowali się do nowej rzeczywistości i oczekiwań klientów. Idea Getin Leasing w I półroczu 2020 roku odnotowała 4,5 proc. wzrost pod względem rejestracji pojazdów sfinansowanych przez spółkę, w samym tylko czerwcu osiągając wzrost na poziomie 21 procent.

IBRM Samar wraz z Idea Getin Leasing otworzył w listopadzie 2019 r. największy salon samochodowy na świecie, który znajduje się w… internecie. Autokatalog.pl to portal oferujący możliwość spojrzenia na całą ofertę producentów, w tym na  uzupełnianą na bieżąco listę dostępnych „od ręki” ponad 200 modeli samochodów reprezentujących 60 marek. Są wśród nich najpopularniejsze w Polsce – Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA – oraz marki premium, takie jak: BMW, Jaguar, Lexus i Volvo.

Podjęliśmy ryzyko, gdy inni się wycofywali. Kiedy internet stał się najważniejszym miejscem zakupów, rozpoczęliśmy sprzedaż aut online. Trafiliśmy na idealny moment. Duże znaczenie miał także fakt, że w tym czasie nie ograniczyliśmy finansowania dla klientów. Nasza sieć sprzedaży nie wyhamowała i bez przerwy prowadziliśmy aktywne działania – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing. Jego zdaniem sprzedaż samochodów w internecie była nieunikniona. – Uruchomienie opcji zakupu aut dostępnych „od ręki” za pomocą Autokatalog.pl było kwestią czasu i elementem naszej strategii. Pandemia jedynie przyśpieszyła proces wdrożenia tego systemu – dodaje Bendlewski. Niebagatelne znaczenie dla uproszczenia zakupów online miało także wprowadzenie systemu wideoweryfikacji, co ułatwiło podpisanie umów klientom, którzy dzięki nowej funkcjonalności mogą podpisać dokumenty bez wychodzenia z domu. 

Zainteresowani zakupem auta mogą samodzielnie wybrać najlepszy dla siebie model finansowania. Najpopularniejszy jest leasing, ale coraz chętniej klienci decydują się na najem długoterminowy. Ułatwieniem dla użytkowników serwisu jest także dostęp do kalkulatora, który umożliwia przeszukanie całej bazy według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika.

(TSz) Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *