Segment SUV jest w Europie najważniejszy

Po raz pierwszy w historii europejskiego rynku, najwięcej rejestracji w ciągu roku przypadło na samochody typu SUV i crossover.

Liczba rejestracji samochodów osobowych wzrosła w 2015 r. w Europie o 9,3% w porównaniu do roku wcześniejszego. Największą popularnością cieszyły się auta segmentu SUV. Popyt na pojazdy sportowo-rekreacyjne wzrósł o 24% i wyniósł 3,2 mln egzemplarzy.

Udział SUV-ów i crossoverów w rynku europejskim wzrósł z 19,8% w 2014 r. do 22,5% w 2015 r. Na drugim miejscu znalazły się samochody miejskie (udział w rynku na poziomie 22%), a na trzecim kompakty (20,6%).

Duży udział w wysforowaniu się segmentu SUV/crossover na pierwszą pozycję miały modele najmniejsze, na które popyt po raz pierwszy przekroczył milion sztuk (1,2 mln). Udział tych samochodów w ogólnej sprzedaży w klasie to 38%.

Najważniejszymi pojazdami w kategorii są crossovery i SUV-y o wymiarach kompaktowych. Ich udział w segmencie to 40%, a popyt w 2015 r. wyniósł 1,28 mln egzemplarzy.

Wzrosła popularność samochodów średnich i największych, odpowiednio o 42% (470 400 sztuk) i 27% (243 000 egzemplarzy).

Rynki, na których popyt na SUV-y i crossovery zwiększył się bardzo znacznie to Portugalia, Hiszpania, Dania, Chorwacja i Grecja. We wszystkich wymienionych krajach popularność aut sportowo-rekreacyjnych wzrosła o ponad 40%.

Największy udział w segmencie (11,8%) ma Nissan, który wydał klientom 376 000 samochodów. Na drugim miejscu uplasowało się Renault, które dzięki premierze modelu Kadjar sprzedało o 44% więcej crossoverów niż w 2014 r. Trzecią pozycję zajął Volkswagen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *