[RYNEK] Sprzedaż samochodów luksusowych i nie tylko w październiku w UE27

W Europie sprzedaż pojazdów ma się coraz lepiej. Według danych opublikowanych przez Jato Dynamics w samym październiku w 27 krajach Europy, sprzedało się łącznie 19 Rolls-Royce Cullinan, 40 Bentley Bentayga czy 119 Alpine A110.

Wśród samochodów luksusowych i sportowych, końcówka roku jest równie owocna co w przypadku tańszych aut. Według opublikowanej statystyki przez Jato Dynamics, Europa dobrze przyjęła nowego Rolls-Royce Cullinan. Tego ekskluzywnego SUVa zarejestrowano aż 19 sztuk. Dla porównania SUVa od Lamborghini (Urus) zarejestrowano jedynie 16 sztuk. Wśród tego typu aut zdecydowanie więcej klientów wybrało Bentleya Bentayga – 40 sztuk, czy na Maserati Levante – 400 sztuk. Co ciekawe na Porsche Cayenne zdecydowało się jedynie 315 Europejczyków. Dużą popularnością cieszy się z kolei Range Rover Velar. Ten model sprzedał się w liczbie 2358 sztuk.

W zestawieniu przygotowanym przez Jato, zestawiono wybrane pojazdy (pod względem rejestracji w październiku 2018 roku) z ich bezpośredniego konkurenta. Okazuje się, że Alpine A110 (119 szt.) wygrywa z Audi TT (65 szt.), Audi A1 (2859 szt.) jest daleko w tyle za MINI (10 910 szt.), a BMW serii 8 (130 szt.) jest tylko o parę sztuk za Mercedesem S Coupe (159 szt.). To nie koniec. Co ciekawe DS 7 Crossback (1832 szt.) jest przed Audi Q3 (1472 szt.), a Ferrari Portofino (82 szt.) przed Mercedesem SL (49 szt.). Warto tez zwrócić uwagę na Mercedesa Klasy A. Nowy model zdecydowanie lepiej radzi sobie w Europie (15 429 szt.), czego nie można powiedzieć o BMW serii 1 (9908 szt.). Z kolei Lexus LS – flagowa limuzyna japońskiej marki, nie ma chyba zbyt wielu fanów, jak na razie. Na ten model zdecydowało się 15 klientów. Dla porównania Jaguara XJ wybrało 60 klientów. Dużym zaskoczeniem jest dobry wynik Mercedesa Klasy G (630 szt.). W porównaniu do np. Bentelya Bentayga (40 szt.) jest to różnica paru klas.

Źródło: Jato

Można powiedzieć, że gust klientów jest różny. Niektórzy wolą luksusowego SUVa, inni sportowe coupe. Jednak trend jest widoczny. SUVy i Crossovery zdominowały rynek pojazdów w Europie. Witać to po liczbach. Dla przykładu Audi Q3 – 1472 szt., Audi Q8 – 1305 szt. albo Dacia Duster 11 335 szt. Dla porównania miejskie auta jak Suzuki Swift wybrało 4557 klientów, Audi A7 – 716 osób, a Toyotę Auris 8607 osób. Można więc śmiało powiedzieć, że auta osobowe powoli zaczynają być w odwrocie. Polubiliśmy jako Europejczycy wyżej siedzieć, mieć nieco więcej przestrzeni we wnętrzu oraz nie przejmować się za bardzo krawężnikami.

 

Źródło: Jato

Wideo

III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowacje, Ekologia, Mobilność – podsumowanie
The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności