Rośnie popularność wynajmu aut użytkowych

Firmy eksploatujące pojazdy użytkowe zaczynają dostrzegać korzyści z wypożyczania tego typu samochodów – podaje LeasePlan.

Michał Kozioł z LeasePlan podaje, że najczęstsze zapytania związane z wynajmem LCV dotyczą dwóch typów pojazdów: lekkich furgonów (np. Peugeot Partner, Renault Kangoo, Fiat Doblo) oraz większych aut dostawczych (np. Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Ford Transit) niezbędnych do przewozu większych towarów m.in. na trasach regionalnych.

Według eksperta z LeasePlan można zauważyć większe zainteresowanie usługą Full Service Leasing (FSL) wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Forma ta jest wykorzystywania do finansowania zarówno podwozia, jak i zabudowy.

W kwestii zabudów popularnych przyjmuje się, że zabudowa podnosi wartość podwozia, a tym samym utrata wartości jest rozpatrywana łącznie (podwozie+zabudowa). Gdy mamy do czynienia z zabudową specjalistyczną i auto w nią wyposażone może trafić na rynku wtórnym do ograniczonej liczby odbiorców, to inaczej przedstawia się wartość rezydualna na pojazd, a inaczej na zabudowę. W kalkulowaniu tych kosztów pomaga ekspert CFM.

Okres wynajmu ustalany jest od 2 do 5 lat. W tym czasie właściciel firmy chce zminimalizować czasy przestojów pojazdów, które negatywnie wpływają na budżet firmy oraz chce efektywnie zarządzać czasem kierowców. Są to powody dla których usługa FSL staje się coraz popularniejsza. Kolejnym udogodnieniem jest łatwość serwisowania pojazdów flotowych.

Źródło: LeasePlan