Renault ogłosiło światowe wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze 2019

W pierwszym półroczu 2019 Groupe Renault sprzedała 1 938 579 samochodów. Oznacza to spadek o 6,7% przy średnim spadku na rynku o 7,1%. W Europie, na rynku zniżkującym o 2,5%, sprzedaż Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie. Poza Europą sprzedaż Grupy wpisała się w silną ogólnoświatową tendencję spadkową.

Zgodnie z planem Groupe Renault utrzymała udziały w rynku w pierwszym półroczu, pomimo braku nowych produktów i silnego spadku na rynku. Spowodowało to spadek sprzedaży o 6,7%. W drugim półroczu skoncentrujemy się na udanym debiucie rynkowym Nowego Clio i Nowego ZOE w Europie, modelu Arkana w Rosji, Triber w Indiach oraz nowego Renault City K-ZE w Chinach – oświadczył Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego oraz dyrektor handlowy i ds. regionów w Grupie Renault.

W segmencie samochodów elektrycznych sprzedaż marki Renault na świecie wzrosła w ciągu roku o 42,9% do ponad 30 600 samochodów. Sprzedaż ZOE w Europie odnotowała wzrost o 44,4% (25 041 samochodów), a Kangoo Z.E. o 30,7% (4 653 samochody). W drugim półroczu Grupa wprowadzi w Chinach model Renault City K-ZE i przyspieszy ofensywę na rynku samochodów elektrycznych poprzez inwestycje w JM EV, który jest piątym co do wielkości producentem samochodów elektrycznych w tym kraju.

W Europie liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie. Dla porównania średni spadek na rynku wyniósł 2,5%. Grupa umocniła sukces w segmencie B (Clio, Captur, Sandero), jak również w segmencie Nowego Dustera. Clio nadal jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii. Do wyników Grupy przyczyniła się również sprzedaż samochodów dostawczych, która wzrosła o 7,5% przy średnim wzroście rynkowym w Europie 3,7%.

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (311 024 nowo zarejestrowane samochody, +10,6%), co zapewniło jej rekordowy udział w rynku (3,3%, +0,4 punktu). Wzrost jest związany głównie z doskonałymi wynikami Nowego Dustera i Sandero.

Poza Europą Grupa szczególnie mocno odczuła spadek na rynku tureckim (-44,8 %) i w Argentynie (-50,2 %), a także wstrzymanie sprzedaży w Iranie w sierpniu 2018 roku (w pierwszym półroczu 2018 Grupa Renault sprzedała 77 698 samochodów).

W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, Groupe Renault jest liderem z udziałem 28,8% (+0,45 punktu). Sprzedaż spadła o 0,9% pomimo spadku na rynku o 2,4%.
Łada odnotowała na tutejszym rynku wzrost sprzedaży o 2,5% do 174 186 samochodów, co zapewniło jej 21,0% udziału w rynku (+1,0 punktu). Ten wynik był możliwy dzięki sukcesowi nowych modeli w gamie. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji.
Sprzedaż samochodów marki Renault zmniejszyła się o 9,1% do 64 431 samochodów, w oczekiwaniu na pojawienie się modelu Arkana w drugiej połowie 2019 roku.

W Brazylii Grupa doskonale wykorzystała ożywienie na rynku, który wzrósł o 10,5%. Sprzedaż Groupe Renault wzrosła o 20,2% (112 821 samochodów, 9,1% udziału w rynku, tj. +0,7 punktu). Jest to efektem dobrych wyników Kwida. Model sprzedał się w liczbie ponad 40 500 sztuk (+36,5%) i tym samym znalazł się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów (w pierwszym półroczu 2018 był na dziewiątej pozycji).

W Afryce Grupa umocniła pozycję lidera z udziałem 19,3% w rynku i sprzedała blisko 110 000 samochodów, głównie za sprawą doskonałych wyników w Maroku, Afryce Południowej i Egipcie.
Jej udział w rynku pozostaje na rekordowym poziomie 43,3%. Dacia z powodzeniem utrzymuje miejsce lidera dzięki sukcesowi Logana i Dokkera. Na drugim miejscu plasuje się Renault z Clio, które jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Maroku.
W Afryce Południowej marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 3,6%, do blisko 11 900 samochodów, co zapewniło jej 4,9% udziału w rynku.

W Indiach, w oczekiwaniu na debiut modelu Triber w drugim półroczu, udział w rynku ustabilizował się w drugim kwartale na poziomie 2,1%. Triber to kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji. Umożliwia przewóz do 7 osób. Pojawi się w segmencie, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50% rynku indyjskiego. Będzie doskonałym uzupełnieniem lokalnej oferty Renault, która obejmuje Kwida i Dustera.

W Chinach sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 23,7% na rynku zniżkującym o 12,7% w oczekiwaniu na wprowadzenie nowego miejskiego samochodu elektrycznego Renault City K-ZE, który pojawi się w drugiej połowie roku.

 

W roku 2019 na światowym rynku powinien nastąpić spadek w stosunku do roku 2018.
Rynek europejski utrzyma się na stabilnym poziomie, o ile nie nastąpi „twardy Brexit”, rynek rosyjski odnotuje spadek o 2 do 3%, a Brazylia powinna osiągnąć wzrost o ok. 8%.

Źródło: Renault