Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi podpisuje globalną umowę o współpracy z Google w zakresie wyposażania pojazdów tych marek w inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe. Będą oni korzystać z systemu Android – najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie.
Renault-Nissan-Mitsubishi i Google ogłosiły partnerstwo technologiczne, które ma na celu wykorzystanie systemu operacyjnego Android w pojazdach sprzedawanych przez największy na świecie sojusz motoryzacyjny. Inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe i przyjazne użytkownikom aplikacje trafią do wielu modeli pojazdów już od 2021 roku.
W ramach partnerstwa technologicznego pojazdy sprzedawane przez członków sojuszu będą korzystały z systemu Android, najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie – zostaną wyposażone w nawigację Google Maps, dostęp do bogatego zbioru aplikacji motoryzacyjnych w sklepie Google Play, będą mogły odbierać połączenia i SMS-y, sterować multimediami, znajdować informacje i umożliwiać zarządzanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu, korzystając z wbudowanego Asystenta Google.
Partnerstwo informacyjno-rozrywkowe stanowi część działań sojuszu zmierzających do wyposażenia większej liczby pojazdów w inteligentną łączność i usługi chmurowe w ramach średnioterminowego planu rozwoju sojuszu do 2022 roku. Ninieisze oświadczenie, zbiegające się z pierwszą rocznicą wprowadzenia w życie średniookresowego planu rozwoju, symbolizuje koncentrację firm motoryzacyjnych zrzeszonych w sojuszu, na rozwoju technologii nowej generacji. Zgodnie z planem, Renault-Nissan-Mitsubishi planuje zwiększyć sprzedaż do ponad 14 milionów sztuk rocznie do końca 2022 roku.
Hadi Zablit, starszy wiceprezes ds. rozwoju działalności w Renault-Nissan-Mitsubishi, powiedział: „Nasza współpraca z Google zaoferuje właścicielom naszych pojazdów szerokie możliwości korzystania z aplikacji, które są obecnie dostępne tylko poza pojazdem lub, w ograniczonym zakresie, poprzez podłączenie urządzenia z Androidem do interfejsu użytkowanego pojazdu. Budujemy mocne i bezproblemowe rozwiązania łączności pokładowej i pozapokładowej w naszych samochodach, a także możliwość używania aplikacji i usług Google, do których przyzwyczajonych jest wielu użytkowników, w tym Mapy Google, Asystent Google i sklep Google Play.”