Renault Clio wjeżdża na europejskie drogi

Nowe Renault Clio to już piąta odsłona tej prawdziwej ikony motoryzacji, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie znajduje się od 2013 roku w ścisłej czołówce segmentu B.

Bardziej nowoczesna i masywna sylwetka Nowego Clio odwołuje się do DNA marki, które decyduje o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy, niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.

Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i muskularny przód sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne. Wewnątrz rewolucja jest wyraźnie widoczna. Wnętrze zaprojektowane całkowicie na nowo odwołuje się do segmentów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze postrzegane są przez wszystkich kierowców jako zdecydowane zalety modelu.

Clio piątej generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało dosłownie zrewolucjonizowane. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To zdecydowanie najlepsze Clio. Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Grupy Renault

Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-2022)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku, opiera się na trzech głównych założeniach: Samochody elektryczne – do końca okresu realizacji planu Grupa Renault będzie posiadać w swojej ofercie 12 zelektryfikowanych modeli samochodów. Nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-Tech, zrealizowanym w oparciu o technologię opracowaną przez Renault. Samochody inteligentne – również do końca okresu realizacji planu celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100% inteligentnych. Nowe Clio idealnie wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując zupełnie nowy system multimedialny, zapewniający stały dostęp do usług online, opracowany przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Samochody autonomiczne – do końca okresu realizacji planu Grupa Renault zamierza wprowadzić na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Pod tym względem Nowe Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w samochodach miejskich.

Nowe Clio odgrywa kluczową rolę w strategii, której celem jest wzmocnienie synergii w ramach Aliansu. Podstawą strategii jest rozwój współdzielonych technologii i wykorzystanie nowych płyt podłogowych, takich jak debiutująca w Clio platforma CMF-B oraz nowej architektury elektrycznej i elektronicznej. Wykorzystane w platformie najnowsze technologie odpowiadają obecnym wymaganiom rynku.

Źródło: RENAULT