[Relacja] Shell zmienia się dla klienta

Marka paliwowa Shell rozpoczęła przebudowę swoich stacji benzynowych. Mają być one bardziej przyjazne dla klienta oraz oferować więcej usług pozapaliwowych.

Stacje paliwowe to miejsce, które coraz częściej kojarzy się z wypoczynkiem czy spotkaniami biznesowymi. Aby dopasować się do potrzeb klientów, Shell stworzył został Projekt Warta. Na podstawie badań oraz uwag klientów (Voice of Customers) zostały wybrane cechy, które powinny być uwzględnione podczas przebudowy.

Projekt Warta zakłada cztery formaty spełnienia wymogów konsumentów w zależności od lokalizacji stacji. Pierwszym z nich jest „Basic and Fresh”, czyli stacje przeznaczone dla klientów, którzy robią niewielkie zakupy i płacą za paliwo. Drugim zaś jest „Convenievne”, gdzie konsumenci wykonują codzienne zakupy. Kolejny schemat to „Kawiarnia”. Ma to być miejsce odpoczynku, w którym klienci mogą zrelaksować się podczas przerwy w podróży i przy okazji dobrze zjeść. Ostatnim jest „Full Format”, który łączy wszystkie wcześniej wymienione cechy.

Efekty tych działań mieliśmy okazję zobaczyć na poznańskiej Wildzie, gdzie została otwarta kolejna zmodernizowana stacja benzynowa (ul. 28 czerwca 1956 roku, nr 419), w formie „Full Format”. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się między innym, że lokal został znacznie powiększony. Zrezygnowano z części biurowej na rzecz powierzchni użytkowej. Wyremontowano oraz powiększono toalety, a dotychczasowe oświetlenie zostało zastąpione przez LED-owe odpowiedniki. Na stacji znalazło się też miejsce na wygospodarowanie kącika kawowego gdzie klienci mogą w spokoju wypić kawę i coś zjeść bądź odbyć spotkanie biznesowe.

Oferta gastronomiczna jest dopasowana do większości klientów. Istnieje oczywiście możliwość zamówienia szybkiego posiłku, jak np. hot-dogi, ale też zapiekanki na ciepło, która zostanie wykonana przy kliencie. Podobnie jest z kawą, którą można zamówić w kubku plastikowym (go-to-walk) albo porcelanowym.

Zmiany  zaszły również na zewnątrz. Analizując potrzeby klientów oraz natężenie ruchu samochodów na stacji (z uwzględnieniem kategorii pojazdów), na zewnątrz nowo otwartego obiektu zamontowano dystrybutor AdBlue oraz punkt szybkiego tankowania diesla. Poza tym urozmaicono ofertę myjni automatycznej o nowy program Perfect Shine.

Prezentowany obiekt nie jest ostatnim, na którym przeprowadzono zmiany wizerunkowe. Rok 2016 przyniesie kolejne zmodernizowane stacje oraz nowe punkty tankowania na terenie kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *