Rekordowy pierwszy kwartał dla Kia w Polsce i w Europie

Kia Motors ma za sobą najlepszy w historii kwartał pod względem sprzedaży nowych aut w Europie. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) od stycznia do marca 2019 roku Kia Motors dostarczyła klientom 132.174 samochody, co oznacza wzrost o 0,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost dostaw w Polsce jest ponad 10-krotnie większy niż w Europie i wynosi 6,68 procent. W pierwszym kwartale 2019 roku zarejestrowano w Polsce 7.379 nowych samochodów marki Kia, czyli o 462 egzemplarze więcej niż od stycznia do marca 2018 roku.

Na pierwszym miejscu niezmiennie Sportage

Numerem 1 wśród modeli marki Kia w Polsce pod względem liczby rejestracji jest SUV Sportage (1.834 zarejestrowane egzemplarze), tuż za nim plasuje się Ceed (1.674 sztuki). Na najniższym stopniu podium znajduje się Rio (908 aut), które wyprzedza Stonica (759 samochodów). Miejski crossover marki Kia może pochwalić się największym wzrostem liczby rejestracji (+76,92 procent) w porównaniu z liczbą rejestracji w marcu 2018 roku. Co ciekawe, drugim modelem pod względem wzrostu liczby rejestracji jest sportowy Stinger – plus 69,70 procent. Tylko w pierwszym kwartale tego roku na drogi wyjechało 168 Stingerów. Na trzecim miejscu w tym zestawieniu plasuje się Optima (+62,82 procent). Od stycznia do marca zarejestrowano 451 egzemplarzy modelu klasy średniej – o tylko jeden mniej niż małego Picanto.

Emilio Herrera, dyrektor ds. Operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział: „Sprzedaż samochodów marki Kia w Europie była w ostatnim kwartale wyższa niż kiedykolwiek wcześniej w analogicznym okresie. To w dużej mierze zasługa nowej rodziny modeli Ceed, do której w pierwszym kwartale tego roku dołączył shooting brake ProCeed. Model ten osiągnął szczególnie dobre wyniki – jego sprzedaż tylko w marcu wyniosła tyle, ile sprzedaż trzydrzwiowego pro_cee’da w całym ubiegłym roku”.

Herrera dodał: „Najlepszy początek roku w historii pod względem sprzedaży w Europie Kia Motors zawdzięcza najnowszym modelom. W kolejnych miesiącach będą debiutowały kolejne, w tym crossover skonstruowany na bazie Ceeda. Ciągły rozwój i odnawianie gamy produktów powinien zapewnić nam dalszy systematyczny wzrost sprzedaży w Europie”.

Coraz większy udział w sprzedaży samochodów hybrydowych i elektrycznych marki Kia

W 2019 roku, jak dotychczas, jeden na osiem samochodów marki Kia sprzedanych w Europie był modelem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Łączna sprzedaż tych aut w pierwszym kwartale wyniosła 18.670 egzemplarzy, co oznacza, że była o ponad jedną trzecią większa niż przed rokiem.

Bestsellerowym hybrydowym modelem marki Kia jest Niro, którego sprzedaż od stycznia do marca wyniosła 15.595 sztuk i była o 49,6 procent wyższa w porównaniu ze sprzedażą w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Niro zarówno w wersji hybrydowej, jak i hybrydowej typu plug-in cieszą się popytem większym niż kiedykolwiek wcześniej. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie Kia zaprezentowała Niro Hybrid i Niro Plug-in Hybrid po liftingu.

Sprzedaż hybrydowej Optimy w wersji plug-in (oferowanej jako sedan i kombi) wzrosła o 48,3 procent. Elektryczny Soul EV poprzedniej generacji znalazł 474 nabywców w ostatnich tygodniach sprzedaży przed debiutem nowego e-Soula.

Źródło: KIA