Rekord sprzedażowy Grupy PSA

W ciągu pierwszego półrocza 2018 r., Grupa PSA sprzedała na świecie 2 181 800 pojazdów, co stanowi nowy rekord i oznacza wzrost o 38,1% w stosunku do wyników pierwszej połowy 2017 r.

Ofensywa produktowa Grupy PSA w segmencie SUV obejmująca 13 modeli wprowadzanych na rynki na całym świecie przez pięć marek — Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel i Vauxhall — zapewniła jej solidną dynamikę sprzedaży w pierwszej połowie 2018 r. Na ponad 609 300 SUV‑ów przypadało prawie 28% sprzedaży Grupy.

Czołową marką SUV‑ów w Europie jest Peugeot, który w pierwszej połowie 2018 r. sprzedał ponad 339 200 takich pojazdów na świecie, co oznacza wzrost o 26%. Od początku roku systematycznie rośnie sprzedaż SUV‑a Peugeot 3008, który został sprzedany w liczbie 144 000 sztuk, co daje 37% wzrost.

Ofensywę Citroëna w segmencie SUV napędza sprzedaż modeli C3 Aircross w Europie oraz C5 Aircross w Chinach. W pierwszej połowie 2018 r. pojazdy te znalazły w sumie prawie 80 000 nabywców.

Marki Opel i Vauxhall również prowadzą dużą ofensywę produktową w segmencie SUV, którego przedstawicielami są modele z rodziny X: Crossland X, Mokka X i Grandland X. W pierwszej połowie 2018 r. obie marki sprzedały 167 200 tych pojazdów.

Źródło: Grupa PSA