Wzrost sprzedaży samochodów do firm na rynku polskim

W październiku w Polsce zarejestrowano 29 062 nowych aut osobowych. Jest to wzrost o 1,3% w odniesieniu do tego samego okres przed 12 miesięcy i o niecałe 2 tys. więcej egzemplarzy w porównaniu do września 2015. Łącznie w kraju zarejestrowano od początku roku 287 302 samochody osobowe.

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, w październiku bardzo słabo wypadła sprzedaż wśród klientów indywidualnych.  Zakupili oni jedynie 8 521 nowych aut osobowych. Było to mniej o 18,3% niż przed rokiem. Dwucyfrowy wzrost (12,5%) został utrzymany dzięki nabywcom instytucjonalnym, kupili 20 541 nowych samochodów. Firmy zajmujące się leasingiem, CFM i RC zwiększyły swoją aktywność w porównaniu do września 2015 o 7,5%.

Od początku roku 2015 zostało zarejestrowanych na polskim rynku 287 302 samochodów osobowych. Jest to o 5% więcej niż w ubiegłym roku. Jedynie 101 tys. z nich zostało zakupionych przez klientów indywidualnych. Oznacza to spadek o 5,3%, a ich udział w rynku zmalał do 35,1%.

Najpopularniejszą marką wśród klientów indywidualnych jest Skoda. Zdecydowało się na nią 11 541 (-1,9%) osób. Na drugim miejscu uplasował się Opel z wynikiem 11 257 (17,7%), a na trzecim Toyota 10 509 egz. (+4,3%). Wśród konkretnych samochodów góruje Fabia, na którą zdecydowało się 4 322 klientów (+60,5%). W późniejszej kolejności są Opel Corsa 3 852 (+7,3%), Toyota Yaris 3 504 (+19,5%), Opel Astra 3 055 (+19,5%) i Skoda Rapid 2 614 (+0,3%).

Do firm rejestrujących na regon dostarczono łącznie od początku roku 186,3 tys. sztuk aut. Jest to wynik o 19,2 tys. (+11,5%) lepszy niż w tym samym okresie sprzed 12 miesięcy. Udział tej grupy klientów wynosi 64,9%. Jeżeli chodzi o najbardziej popularne marki to liderem jest Skoda (24 588; -3,4%), później Volkswagen (19 680; +18,9%), Toyota (17 756; +19,4%), Ford (15 619; +9,7%) i Opel (13 132; +7,9%). Jeżeli chodzi o gamę modelową to wśród firm dużą popularnością cieszą się: Octavia (9 401), Golf (6 791), Ford Focus (6 093), Toyota Auris (5 583) oraz Opel Astra (5 558).

Biorąc pod uwagę sprzedaż w sektorze odbiorców indywidualnych oraz instytucjonalnych to liderem cały czas jest Skoda (36 129 wydanych samochodów). Na kolejnych miejscach plasują się Toyota (28 265), Volkswagen (27 656), Opel (24 389) oraz Ford (20 870). Wśród marek premium cały czas jest bez zmian. Na 12 pozycji uplasowało się BMW (7 710), za nim Mercedes-Benz (7 367), a na miejscu 17 Audi (6 377).

Nie ma zmian również jeżeli chodzi o modele. Podobnie jak miesiąc wcześniej najpopularniejsza jest Octavia (11 422), Fabia (9 804), Golf (9 250), Astra (8 613), Auris (7 823) i Yaris (7 732).

Źródło: PZPM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *