[RAPORT] Sprzedaż po 10 dniach listopada

Mimo spekulacji, że po fatalnym wrześniu będzie lepiej, okazuje się, że pierwsza dekada listopada nie jest wcale taka doba. Jak do tej pory, w Polsce, zarejestrowanych zostało 9750 samochodów osobowych. Jest to o 16,74 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.

Wprowadzenie nowej procedury badawczej WLTP znacząco wpłynęło na obniżenie liczby rejestracji nowych pojazdów o DMC do 3,5 tony. Wszystko zaczęło się we wrześniu tego roku. To właśnie wtedy odnotowano pierwsze poważne spadki rejestracji. Rynkowe spekulacje zapowiadały, że z miesiąca na miesiąc wyniki będą się poprawiać, ale stało się inaczej.

Sierpniowe wzrosty

Jak już informowaliśmy, sierpień 2018 roku był znacznie lepszy niż wrzesień. Wzrost rejestracji pojazdów był o 42,65 proc. (13 917 szt.) większy w odniesieniu do poprzedniego miesiąca oraz o 1,23 proc. (564 szt.) większy niż do analogicznego miesiąca rok wcześniej.

Biorąc pod uwagę jedynie auta osobowe, sytuacja wygląda nieco inaczej. Z analizy danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w październiku 2018 roku zarejestrowano w Polsce 39 904 samochody osobowe, o 1,57 proc. (-635 szt.) mniej niż rok wcześniej oraz o 46,09 proc. (+12 590 szt.) więcej niż we wrześniu 2018 roku.

Pierwsza dekada listopada

Sporo dni wolnych w listopadzie miało zdecydowany wpływ na wyniki sprzedaży. Pierwszy dzień listopada wypadał w środę, z kolei drugi dzień miesiąca przypadał na czwartek. Jak można się domyślić większość osób, która mogła sobie na to pozwolić, wzięła wolne aby mieć długi weekend. Po przeliczeniu na dzień roboczy okazuje się, że spadek rejestracji wyniósł 2,87 proc.

IBRM Samar po pierwszej dekadzie miesiąca przedstawił zestawienie TOP40 najlepiej sprzedających się marek. Wśród niej są pewne zmiany. Cały czas liderem jest Skoda z wynikiem 1975 szt. Drugie miejsce przypadło Volkswagenowi – 1156 szt., a trzecie zajęła Toyota – 655 szt. Ciekawostką jest fakt, że czwartą lokatę zajął Hyundai (614 szt.), a piątą Mercedes (606 szt.). Poniżej przedstawiamy pełne zestawienie TOP40 po 10 dniach listopada.

1. Skoda – 1975 szt.,
2. Volkswagen – 1156 szt.,
3. Toyota – 655 szt.,
4. Hyundai – 614 szt.,
5. Mercedes – 606 szt.,
6. Kia – 484 szt.,
7. Ford – 415 szt.,
8. Opel – 403 szt.,
9. Dacia – 400 szt.,
10. BMW – 329 szt.,
11. Peugeot – 299 szt.,
12. Renault – 274 szt.,
13. Mazda – 260 szt.,
14. Suzuki – 224 szt.,
15. Audi – 212 szt.,
16. Citroen – 182 szt.,
17. SEAT – 167 szt.,
18. Volvo – 156 szt.,
19. Honda – 141 szt.,
20. Nissan – 138 szt.,
21. Mitsubishi – 127 szt.,
22. Fiat – 110 szt.,
23. Lexus – 93 szt.,
24. JEEP – 84 szt.,
25. MINI – 55 szt.,
26. Land Rover – 42 szt.,
27. Subaru – 36 szt.,
28. Alfa Romeo – 34 szt.,
29. Jaguar – 33 szt.,
30. Porsche – 18 szt.,
31. Infiniti – 6 szt.,
32. Ssangyong – 5 szt.,
33. Maserati – 4 szt.,
34. Bentley – 3 szt.,
35. Smart – 2 szt.,
36. DS – 1 szt.,
37. Ferrari – 1 szt.,
38. Abarth – 0 szt.,
39. Aston Martin – 0 szt.,
40. Lancia – 0 szt.,
Pozostałe – 6 szt.
Razem – 9 750 szt.

Zobaczymy jak będzie wyglądała sytuacja na koniec miesiąca. Końcówka roku może być bardzo interesująca. Wszystko ze względu na zmiany przepisów podatkowych leasingu pojazdów. Może to spowodować, że marki premium odnotują znaczące wzrosty rejestracji. W komunikacie IBRM Samar możemy przeczytać, że mimo chwilowych spadków rejestracji, koniec roku może przynieść nawet dwucyfrowe wzrosty. Prognozy sugerują liczbę rejestracji na poziomie około 47 tys. sztuk.

Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *