Raport finansowy i wizja przyszłości marki SEAT

SEAT zakończył 2017 r. z zyskiem operacyjnym na poziomie 191 milionów euro, czyli wynikiem o 24,8% wyższym w porównaniu do roku ubiegłego.

Hiszpański producent samochodów zakończył ubiegły rok najlepszym wynikiem finansowym w swojej historii. Zysk operacyjny marki SEAT w 2017 r. wyniósł 191 milionów euro i był o 24,8% wyższy niż w roku poprzedni – w 2016 r. były to 153 mln. euro. Obrót marki wyniósł 9,892 miliarda euro, czyli o 11,2% więcej niż w 2016 r.

W 2017 r. SEAT dostarczył na lokalne rynki 468 400 pojazdów, czyli o 14,6% więcej niż rok wcześniej. Dodatkowo hiszpańska marka zapowiedziała, że do 2020 r. co 6 miesięcy będzie wprowadzała na rynek nowy model. Pierwszymi nowościami w 2018 r. będą modele: Tarraco i CUPRA Ateca. W przyszłym roku pojawi się nowa generacja Leona, dostępna w dwóch wersjach nadwozia: hatch back (5D) oraz ST. W 2020 r. pojawi się natomiast pierwszy samochód elektryczny o zasięgu min. 500 km i możliwościami jazdy autonomicznej, a także pierwszy model z segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle).

2017 r. dla SEAT-a minął pod znakiem największej ofensywy produktowej w historii. Na drogi wyjechały kolejno: Leon po faceliftingu, piąta generacja Ibizy i najnowszy crossover Arona. Swoją pozycję umacniał także SUV Ateca, z którym marka osiągnęła rekordowe wyniki sprzedażowe na rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Austria, czy Szwajcaria. W pierwszym pełnym roku sprzedaży nowy SUV znalazł na całym świecie 78 700 nabywców. W styczniu i lutym sprzedaż tego modelu wzrosła o 23,1% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W tym czasie łączna produkcja pojazdów marki SEAT wzrosła o 14,9%, do liczby 479 300 samochodów.

SEAT działa obecnie na 80 rynkach, ale jedynie 15% ogółu sprzedaży dokonuje się poza Europą. Strategicznymi regionami rozwoju marki w przyszłości będą: Afryka Północna, Ameryka Łacińska i Meksyk. Od niedawna SEAT-a nabyć można także w Norwegii oraz Nowej Zelandii.

Źródło: SEAT