Popyt na Skodę Enyaq iV przekroczył oczekiwania

Skoda Auto zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłego roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Strzałem w dziesiątkę okazało się wprowadzenie do sprzedaży elektrycznego SUV-a Enyaq iV, na którego popyt przekroczył oczekiwania producenta.

Zysk operacyjny Grupy Skoda był o 46,1% wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9%. Marka kontynuuje tym samym sukcesy wyników sprzedażowych drugiej połowy 2020 roku. Producent z grupy Volkswagena na niemal wszystkich rynkach odnotował wzrost dostaw. Rekordowy, bo ponad 160 – procentowy do Turcji. Dostawy na rynek chiński zmniejszyły się natomiast o ponad 9 proc.

Sukces modelu Enyaq iV

Rozpoczęliśmy rok bardzo dobrze i możemy spojrzeć wstecz na doskonałe wyniki pierwszego kwartału, które osiągnęliśmy pomimo trudności spowodowanych pandemią i niedoborem półprzewodników….. Na najbliższe miesiące patrzymy z optymizmem. Pierwsze egzemplarze całkowicie elektrycznego SUV-a Enyaq iV zostały dostarczone do klientów, a popyt przekracza nasze oczekiwania. Zaprezentowaliśmy również kilka nowości, w tym nową generację modelu Fabia – powiedział m.in. Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto.

Zwiększyliśmy nasze dostawy o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To wielki sukces, biorąc pod uwagę trudne warunki. Na początku maja zaprezentowaliśmy czwartą generację modelu Fabia, a w kwietniu premierę świętowała odświeżona wersja modelu Kodiaq. W Indiach wprowadzamy na rynek pierwszego kompaktowego SUV-a, czyli model Kushaq, a w Chinach pojawił się model Octavia Pro – dodał Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. Sprzedaży i Marketingu.

Rekordowo w Turcji

W Europie Zachodniej marka odnotowała 111,6 tys. dostaw w pierwszym kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 4,6%. Skoda zwiększyła również dostawy w Niemczech, drugim co do wielkości jednolitym rynku, o 2,3% w porównaniu do ubiegłego roku, czyli do 36 600 pojazdów. Marka osiągnęła dwucyfrowy wzrost we Włoszech (8600 pojazdów; + 39,2%), Francji (8600 pojazdów; + 44,3%), Hiszpanii (6300 pojazdów; 32,8%) i Belgii (5500 pojazdów; + 10,6%). W Europie Środkowej Skoda dostarczyła 46 900 pojazdów w pierwszym kwartale bieżącego roku, czyli tyle samo co w I kw. roku ubiegłego. W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, czeski producent dostarczył 10 200 pojazdów od stycznia do marca, co oznacza wzrost o 17,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku. W Rosji firma odnotowała 22 800 dostaw do klientów w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 8,6% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami ubiegłego roku. W Chinach, największym jednolitym rynku marki na świecie, dostawy do klientów spadły o 9,3% do 26 300 pojazdów w pierwszym kwartale (od stycznia do marca 2020 roku: 29 000 pojazdów). W Indiach dostawy do klientów wzrosły od stycznia do marca do 3200 pojazdów, czyli o 4,1% w porównaniu do poprzedniego roku. Z kolei w Turcji firma z Mlada Boleslav odnotowała największy wzrost dostaw pojazdów do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2021 roku. Przy 9800 egzemplarzach producent samochodów odnotował w tym regionie wzrost o 162,1% w stosunku do ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 3 800 pojazdów).

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *