Poczta Polska testuje elektrycznego Volkswagena Craftera

W związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów Poczty Polskiej aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Użytkowe przekazał największemu polskiemu dostawcy przesyłek kurierskich elektrycznego e-Craftera. Przez 3 miesiące kierowcy Poczty Polskiej będą testować samochód w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim.

e-Crafter, wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), jest pierwszym samochodem z gamy pojazdów elektrycznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Debiut Craftera z napędem elektrycznym to jedynie początek ofensywy w dziedzinie bezemisyjnych samochodów użytkowych. Od teraz Volkswagen Samochody Użytkowe będzie uzupełniał ofertę o kolejne modele elektryczne. Zasięg e-Craftera wynosi 173 km (mierzone wg normy NEDC), co odpowiada rzeczywistym codziennym potrzebom firm, które działają w miastach.

e-Crafter został stworzony z myślą właśnie o takich firmach jak Poczta Polska, które zajmują się dostarczaniem towaru do końcowego odbiorcy. Zdecydowana większość samochodów w tego typu firmach przejeżdża od 70 do 100 km dziennie.

„e-Crafter został stworzony z myślą o logistyce miejskiej i dostawach do końcowego odbiorcy, tzw. dostawy ostatniej mili, które realizowane są przez firmy kurierskie i logistyczne. Elementy elektrycznego układu napędowego są w nim optymalnie rozmieszczone pod podłogą w przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu wynosi ona 10,7m 3 ” – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

„e-Crafter ma najnowocześniejsze systemy służące bezpieczeństwu oraz komfortowi, które z pewnością docenią pracownicy Poczty Polskiej podczas testów. Seryjnie w wyposażeniu znajduje się, między innymi, Park Pilot wspomagający parkowanie i zawierający funkcję monitorowania boków nadwozia. Dzięki 16 czujnikom dźwiękowym rozmieszczonym w różnych miejscach karoserii znacznie zmniejsza się ryzyko uszkodzenia nadwozia Strona 2 z 2 lub innych aut podczas manewrowania. Do seryjnego wyposażenia należą również wielofunkcyjna kamera (z przodu) oraz kamera z tyłu.

Ponadto, jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie, Crafter jest seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji, oraz elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy idealnie sprawdzający się podczas manewrowania w wąskich uliczkach.” – dodaje dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

W przedniej części e-Craftera znajduje się elektryczny silnik synchroniczny typu EEM85. Jego maksymalna moc wynosi 100 kW, a maksymalny moment obrotowy – 290 Nm. Silnik elektryczny praktycznie już w chwili rozpoczęcia pracy wytwarza maksymalny moment obrotowy. Dzięki temu e-Crafter jest samochodem jednocześnie dynamicznym i bardzo oszczędnym – zużycie energii elektrycznej przez auto obciążone jednotonowym ładunkiem wynosi (w cyklu mieszanym, mierzonym wg. normy NEDC) 21,5 kW/100 km. Moment obrotowy jest przenoszony na koła przedniej osi za pomocą jednostopniowej przekładni (EQ 290) skonstruowanej na potrzeby samochodów użytkowych. Silnik, przekładnia oraz mechanizm różnicowy tworzą jeden nieduży moduł. Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej wynoszącej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności w ciągu zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e-Crafter jest wyposażony seryjnie.