Początek II kwartału ze wzrostem sprzedaży samochodów Audi

W kwietniu AUDI dostarczyło klientom około 160 900 samochodów segmentu premium, a globalna sprzedaż marki wzrosła o 3,1%.

Patrząc na wyniki od początku 2018 r., klienci odebrali już około 624 650 aut wszystkich serii modelowych, co oznacza wzrost sprzedaży o 8%. Takie rezultaty oznaczają największy skumulowany popyt na swe pojazdy w historii marki.

Rosnąca przez kilka ostatnich miesięcy sprzedaż w Chinach wzrosła w kwietniu o 13,5%, zapewniając sprzedaż na poziomie 52 411 samochodów. Rynek chiński jest najważniejszym, jeśli chodzi o sprzedaż modelu A8. W kwietniu, około połowa z wyprodukowanych egzemplarzy Audi A8 trafiła do rąk chińskich klientów. Sprzedaż tego luksusowego modelu wzrosła tam w ostatnim miesiącu aż o 49,3% licząc rok do roku.

Sprzedaż w Europie spadła o 4,1%, do liczby 72 550 aut. Największy wpływ na ten wynik miały spadki na największych europejskich rynkach: w Niemczech o 5,4%, do 26 696 pojazdów, oraz we Francji o 12,7%, z wynikiem sprzedażowym na poziomie 5238 aut.

Także w Polsce odnotowany został spadek sprzedaży. Na polskich drogach w kwietniu 2018 r. pojawiło się o 15,15% mniej nowych samochodów marki niż w kwietniu ubiegłego roku. Biorąc jednak pod uwagę sprzedaż na polskim rynku liczoną od początku roku, to wskaźniki ciągle rosną. W okresie od stycznia do końca kwietnia 2018, na polskim rynku sprzedano 5524 auta marki Audi. To więcej o prawie 29% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Źródło: Audi