Optymalizacja kosztów Toyoty i PSA

Toyota i PSA zaciśniają współpracę. Ma to na celu optymalizację kosztów przez rozszerzenie europejskiej oferty pojazdów dostawczych średniej wielkości i aut z segmentu A. Według piątkowego oświadczenia ma to dotyczyć fabryk Czechach i Hiszpanii.

Do końca 2019 roku PSA rozszerzy ofertę pojazdów użytkowych dostarczanych do europejskiego oddziału Toyoty (TME). Będą one przeznaczone do sprzedaży pod szyldem japońskiej marki. Model C-Van, o którym mowa będzie produkowany w zakładzie w Vigo w północno-zachodniej Hiszpanii. Toyota weźmie udział w kosztach inwestycyjnych samochodu dostawczego.

W komunikacie poinformowano również, że od stycznia 2021 japoński producent przejmie własność finansową fabryki Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech (TPCA) w Kolinie w środkowych Czechach. Zakład stanie się ósmą filą Toyoty w Europie i nadal będzie zajmował się produkcją samochodów z segmentu A dla obu firm.

Dzisiejsze oświadczenie odzwierciedla komplementarność i doskonałe relacje pomiędzy Grupą PSA a Toyotą. Nasze porozumienie pozwala każdej z firm wykorzystywać jej mocne strony, dzieląc jednocześnie koszty związane z technologią i rozwojem – powiedział wiceprezes Toyota Motor Corporation Didier Leroy.

Japońsko-francuska współpraca sięga 2002 r., kiedy koncerny stworzyły spółkę TPCA. Czeska fabryka od 2005 r. produkuje małe pojazdy na europejski rynek. W 2012 r. Toyota i PSA nawiązały również współpracę w zakresie lekkich samochodów dostawczych średniej wielkości. W fabryce PSA Hordain w północnej części Francji rozpoczęto wówczas produkcję Toyoty PROACE.

Źródło: wnp.pl