OPEL wraca na rynek rosyjski

Opel prze naprzód ze swoją ofensywą eksportową: niemiecka marka powróci w tym roku na rynek rosyjski. Początkowo Opel udostępni trzy modele w wybranych rosyjskich punktach dealerskich – Grandland X z zakładu w Eisenach oraz nową Zafirę Life i Vivaro produkowane w Rosji. Pojazd osobowy i dostawczy na rynek lokalny zjadą z linii produkcyjnej w zakładzie Groupe PSA w Kałudze. W nadchodzących latach Opel chce stopniowo zwiększać swoje zaangażowanie w Rosji.

„Znaczący wzrost rentownego eksportu stanowi jeden z kluczowych filarów naszego planu PACE! Robimy duże postępy w tej dziedzinie” –– powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Rosja to olbrzymi, strategicznie ważny i atrakcyjny rynek o ogromnym potencjale. Jako niemiecka marka z długoletnimi tradycjami i doskonałą reputacją w tym kraju wykorzystamy tę dobrą okazję. Fakt, że możemy od razu rozpocząć lokalną produkcję, jest najlepszym przykładem tego, jak ważne dla firmy Opel jest bycie częścią Groupe PSA.”

Yannick Bézard, wiceprezes wykonawczy i dyrektor operacyjny Groupe PSA na kraje euroazjatyckie, powiedział: „Wprowadzenie nowej marki na rynek rosyjski pozwoli Groupe PSA wzmocnić swoją obecność w regionie euroazjatyckim, poszerzyć ofertę dla obecnych klientów i zdobyć nowych. Wraz z ubiegłoroczną premierą marki Opel na Ukrainie planujemy potrojenie do 2021 r. wolumenu sprzedaży marek Groupe PSA w tym regionie w oparciu o rentowny biznes, a ten projekt mocno przyczyni się do osiągnięcia tego celu.”

Nie tylko doświadczeni dealerzy Opla, ale i nowe punkty dealerskie będą prezentować modele tej marki w swoich salonach. Początkowo partnerami Opla będzie 15-20 dealerów w największych miastach w kraju. Planowany jest stopniowy rozwój sieci – liczba punktów sprzedaży zwiększy się ponad dwukrotnie w ciągu kilku najbliższych lat. Podobnie jak na każdym innym rynku priorytetem marki Opel w Rosji jest rentowny wzrost przy wysokim poziomie zadowolenia klientów.

Zakrojona na szeroką skalę ofensywa eksportowa to jeden z filarów planu strategicznego PACE! realizowanego przez Opel/Vauxhall, który pomoże firmie osiągnąć trwałą rentowność. Decyzja o ponownym wejściu na rynek rosyjski (strategiczny dla globalnego producenta samochodów) jest częścią planu ukierunkowanego na rozwój marki zarówno w Europie, jak i na rynkach światowych. Do połowy lat 20. na rynki pozaeuropejskie powinno przypadać 10 procent sprzedaży Opla. Dążąc do osiągnięcia tego celu, marka będzie wzmacniać swoją obecność na rynkach eksportowych w Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Do 2022 roku chce także rozpocząć działalność na kolejnych ponad 20 rynkach.

W ostatnich miesiącach producent samochodów z siedzibą w Rüsselsheim powołał nowych i osiągających wysokie wyniki sprzedaży importerów w Maroku, Tunezji, Libanie i Republice Południowej Afryki, torując drogę do przyszłego rozwoju na tych ważnych rynkach. Ponadto Opel dołączył do lokalnej organizacji Groupe PSA na Ukrainie.

Źródło: OPEL