Opel Vivaro trzeciej generacji

Opel Vivaro oferowany od 2001 roku i wyprodukowany dotychczas w liczbie około miliona egzemplarzy cieszy się solidną renomą jako samochód dostawczy lub biuro na kołach. Nowy Vivaro, chce jeszcze lepiej zaspokoić zróżnicowane potrzeby użytkowników. W przyszłości Opel będzie odpowiedzialny globalnie za projektowanie lekkich pojazdów użytkowych dla całej Groupe PSA.

Zamówienia na ten samochód można będzie składać już od lutego 2019 roku. Model będzie dostępny w kilku wariantach nadwoziowych dostosowanych do potrzeb klientów — jako furgon, furgon z kabiną załogową do 6 osób, osobowe kombi oraz platforma do zabudowy. Po raz pierwszy Vivaro będzie oferowany w trzech długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). Przy maksymalnej kubaturze przestrzeni ładunkowej 6,6 m3 nowy Vivaro ma ładowność 1400 kilogramów, czyli o 200 kg więcej w porównaniu z poprzednikiem. O pół tony wzrosła dopuszczalna masa holowanej przyczepy, która obecnie wynosi 2500 kilogramów. Dzięki wysokości 1,90 m Nowy Vivaro może swobodnie parkować na podziemnych lub zadaszonych parkingach przy centrach handlowych, co ułatwia załadunek i rozładunek towaru.

Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni gwarantuje zaawansowany układ kontroli trakcji IntelliGrip. Wyższy prześwit i osłony podwozia są dostępne w dodatkowym pakiecie budowlanym. Od samego początku klienci będą mogli również zamówić wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.

Łatwy dostęp do środka zapewniają szerokie drzwi z tyłu oraz przesuwane drzwi boczne. Szczególnie praktyczne są oferowane po raz pierwszy w Vivaro drzwi boczne z funkcją automatycznego otwierania. Drzwi sterowane są z zewnątrz czujnikami reagującymi na ruch stopą. Do Vivaro w wersji o długości 5,30 m zmieszczą się przedmioty mierzące do 4,02 m, które dzięki otwieranej przegrodzie Flex‑Cargo można częściowo wsunąć pod fotel pasażera.

Wprowadzając nowego Vivaro, Opel kontynuuje realizację strategicznego planu PACE!, zakładającego inwestycje w rozwijające się segmenty rynku wielkoseryjnych modeli. Już w 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych, a Vivaro będzie mógł sprawnie obsługiwać dostawy nie tylko poza miastem i na przedmieściach, ale także swobodnie poruszać się w ścisłym centrum, na tzw. „ostatnim odcinku drogi”, czyli końcowym odcinku procesu dystrybucyjnego, jaką towar pokonuje do odbiorcy.