Opel i Borussia Dortmund razem od siedmiu lat

Opel i Borussia Dortmund współpracują ze sobą już od siedmiu lat. Na początku sezonu 2017/18 producent samochodów otrzymał status partnera premium z prawem umieszczania logo błyskawicy na rękawach koszulek zawodników klubu. W czasie letniej przerwy aktualni wicemistrzowie Bundesligi odwiedzili pracowników Opla w Rüsselsheim.

Na czele delegacji stał prezes BVB Joachim Watzke, któremu towarzyszyli dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i cyfryzacji Carsten Cramer oraz szef działu profesjonalnych zawodników Sebastian Kehl. Zarząd BVB spotkał się z dyrektorem generalnym firmy Opel Michaelem Lohschellerem oraz wiceprezesem ds. komunikacji Haraldem Hamprechtem. Najważniejszym punktem wizyty była dyskusja o futbolu, po której zorganizowano sesję autografów w Adam Opel Haus. Dla 1000 pracowników firmy Opel była to okazja do spotkania z mistrzami z 2014 roku Mario Götze i Matsem Hummelsem, który wraca do Dortmundu z Bayernu Monachium. Gospodarzem dyskusji był komentator stadionowy Norbert Dickel.

„Mamy bardzo dobry jakościowo zespół”, powiedział powracający do zespołu Mats Hummel, „Atmosfera jest dobra i oczywiście chcemy zostać mistrzami. To jest nasz cel, ale ważne jest, abyśmy zgodnie funkcjonowali zarówno na boisku, jak i poza nim.”

Mario Götze dodał: „Mamy teraz cztery tygodnie, aby się przygotować do nowego sezonu. Chcemy bazować na wyniku zdobytym w zeszłym sezonie, a następnie osiągnąć jeszcze więcej.”

Jeszcze wcześniej goście z Dortmundu zwiedzili Classic Workshop Opla. Dyrektor ds. projektowania Friedhelm Engler przedstawił im portfolio produktów firmy. Szczególne zainteresowanie wzbudzał Opel Corsa‑e. Szósta generacja Corsy po raz pierwszy w historii tego modelu jest oferowana również w wersji z napędem wyłącznie elektrycznym. Zasięg samochodu na jednym ładowaniu (wg WLTP) wynosi do 330 km, a jego silnik rozwija moc 100 kW (136 KM).

„Opel i BVB doskonale do siebie pasują — tak jak kolory żółty i czarny. Podzielamy to samo podejście, cenimy profesjonalizm i jesteśmy ambitni. Cieszę się, że mogliśmy zorganizować to specjalne wydarzenie dla naszych pracowników — dziękuję za to naszym partnerom. BVB jest dobrze przygotowana do nowego sezonu. Liczę na naszą dalszą współpracę” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel Michael Lohscheller.

Prezes BVB Joachim Watzke podsumował: „To był wspaniały dzień w Rüsselsheim, w trakcie którego panowała wręcz rodzinna atmosfera. Zobaczyliśmy dużo ciekawych rzeczy i jesteśmy pod wrażeniem. Modele, które wkrótce pojawią się na rynku — w tym nowa Corsa, zwłaszcza w wersji elektrycznej — doskonale odpowiadają na potrzeby dzisiejszych czasów. Z satysfakcją obserwujemy, jak Opel wraca na drogę do sukcesu dzięki wysiłkom podejmowanym przez ostatnie lata. Jako wieloletni partnerzy jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej historii sukcesu”.

Firma Opel i BVB będą obchodzić w tym roku ważne jubileusze. Opel produkuje samochody od 120 lat, a klub BVB istnieje od 110 lat. Opel jest partnerem Borussii Dortmund od sezonu 2012/13. W pierwszym roku tej współpracy BVB dotarła do finału Ligi Mistrzów UEFA na Wembley i zajęła drugie miejsce w niemieckiej Bundeslidze. Po dwóch latach jako ligowy wicemistrz BVB wywalczyła Puchar Niemiec w dramatycznym finale rozegranym na Stadionie Olimpijskim w Berlinie. Ścisłą współpracę zintensyfikowano na początku sezonu 2017/18. Od tego czasu Opel jest jednym z czterech strategicznych partnerów klubu, a jego logo z motywem błyskawicy widnieje na koszulkach zawodników.

źródło: Opel