[GENEWA 2017] Odmłodzony Volkswagen Golf

W polskich salonach Volkswagena można składać zamówienia na zmodernizowanego Golfa najnowszej generacji. Wersję kompaktowego bestsellera w podstawowym wyposażeniu seryjnym Trendline oraz silnikiem 1.0 TSI o mocy 85 KM, wyceniono na 66 990 zł. W wariancie 5-drzwiowym ceny startują od 68 730 zł, a kombi (Variant) od 72 390 zł. 

Podstawowy wariant jest solidnie wyposażony. Posiada między innymi system multimedialny (z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala), tylne lampy w technice LED oraz bardziej eleganckie wnętrze względem poprzednich serii. Golf z silnikiem 1.0 TSI osiągającym moc 63 kW/85 KM kosztuje w wersji Trendline 66 990 zł. Do tego w pakiecie jest klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz system Start-Stop z układem odzyskiwania energii hamowania. Rodzinną wersję Variant z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81 kW/110 KM wyceniono na 72 390 zł. W nowym Golfie Volkswagen oferuje rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas, takie jak Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), Emergency Assist (system potrafiący bezpiecznie zatrzymać auto, gdy kierowca np. zasłanie) czy też sterowane gestami systemy radionawigacyjne.

Zmodernizowanego Golfa można rozpoznać po zmienionej przedniej części nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i po nowych elementach stylistycznych tyłu karoserii. LED-owe reflektory (dostępne za dopłatą), zastępują reflektory ksenonowe. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.

Nowe rozwiązania pojawiły się także w dziedzinie multimediów. Nowością w klasie samochodów kompaktowych jest możliwość sterowania gestami dostępna dla systemu informacyjno-rozrywkowego Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, przypominającym tablet). Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się ponadto, zastosowany po raz pierwszy w tym modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych).

Golf oraz Golf Variant oferowane będą w polskich salonach w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Od wersji wyposażenia Comfortline nowy Golf jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, komfortowe siedzenia przednie, podłokietnik środkowy z przodu, Pakiet Chrom we wnętrzu oraz komputer pokładowy Premium i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.

Golf w wersji wyposażenia Highline, ma również reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, oświetlenie Ambiente, elementy dekoracyjne Highline we wnętrzu, sportowe fotele z przodu oraz aktywny tempomat (do 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości i z funkcją Front Assist.

W cenniku Volkswagen znalazł także miejsce dla offroadowej wersji Golfa Alltrack, który ma szczególny charakter dzięki napędowi na cztery koła. Model ten wyposażono m.in. w podwyższone zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz osłonę silnika pod podwoziem. Wszystkie te elementy znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Cena Golfa Alltracka 1.8 TSI (132 kW/180 KM) z dwusprzęgłową skrzynią (DSG) wynosi 121 390 zł.

Z kolei do seryjnego wyposażenia Golfa GTD należą m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów i sportowe fotele z przodu. Poza tym, Golf GTD ma seryjnie takie elementy jak klimatyzacja Climatronic i LED-owe reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Ceny Golfa GTD z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 184 KM startują od 120.790 zł. Od 0 do 100 km/h Golf GTD przyspiesza w 7,5 s (wersja Variant – w 7,9 s) i zadowala się średnim zużyciem oleju napędowego wynoszącym jedynie 4,4 l/100 km (wersja Variant – 4,7 l/100 km).

Nowy Golf oferowany jest także z hybrydowym zespołem napędowym oraz jako samochód elektryczny. W wersji GTE, czyli jako hybryda typu plug-in, układ napędowy Golfa składa się z wydajnej, 150-konnej benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI i bezemisyjnego silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Golf GTE seryjnie jest wyposażony w przekładnię DSG. W elektrycznym trybie jazdy Golf GTE ma zasięg do 50 km, natomiast całkowity zasięg samochodu wynosi aż 880 km.

Niebawem do oferty dołączą w pełni elektryczny Golf oraz GTI. W Polsce oferowana będzie tylko wersja GTI Performence z silnikiem, którego moc zwiększono do 245 KM.

Nowy e-Golf, w porównaniu z poprzednikiem, ma większe moc i zasięg oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Szczególnie ważne jest zwiększenie dystansu jaki może pokonać. Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. W nowym e-Golfie Volkswagen zastosował akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu 45 minut naładować do 80% pojemności. Korzystając z tzw. Wallboxa (AC/7,2 kW), na przykład w nocy lub podczas pobytu w pracy, akumulatory auta można naładować do pełnej pojemności w ciągu 4 godzin i 15 minut.

W przypadku nowej oferty Golfa wagę warto zwrócić uwagę na promocyjny pakiet Business oferowany za 1390 zł. Obejmuje on czujniki parkowania z przodu i z tyłu – z wizualizacją odległości na ekranie radia, rozbudowany system multimedialny, autoalarm z niezależnym zasilaniem z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu oraz pakiet, który zawiera czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, funkcje świateł – Coming/Leaving Home, czujnik zmierzchu i automatyczne włączanie świateł. Przy wyborze tego pakietu klient może zaoszczędzić do 2720 zł.

Cennik Volkswagen Golf 2017 hatchback

Cennik Volkswagen Golf 2017 Variant

Źródło: Volkswagen