Toyota kontynuuje ofensywę z modelem Corolla. Po zaprezentowaniu odmiany hatchback podczas targów w Genewie oraz Touring Sport na targach w Paryżu, przyszedł czas na sedana.
Toyota Corolla to najchętniej kupowany samochód na świecie, dostępny w ponad 150 krajach. To także najpopularniejszy model w historii motoryzacji – od swojego debiutu w 1966 roku osiągnął łączną sprzedaż ponad 46 milionów egzemplarzy.
Design nowego Sedana to kontynuacja stylu Corolli 12. Generacji, zbudowanej platformie TNGA. Dzięki koncepcji Under Priority Catamaran z przodu jest dwupoziomowa krawędź błotnika po obu stronach grilla. Wąski górny grill został przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia charakterystyczne światła sedana są podkreślone chromowanym zdobieniem. Zarówno z przodu, jak i z tyłu reflektory otrzymują nowoczesne wykończenie w postaci listwy LED.
Corolla Sedan ma takie samo przestronne, ergonomiczne wnętrze jak Hatchback i Touring Sports. Wyróżnia się ono wysoką jakością sensoryczną i zaawansowaną technologią. Sedan ma wydłużony rozstaw osi 2700 mm, podobnie jak Touring Sports, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mają sporo miejsca na nogi.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne we wnętrzu to m.in. bezprzewodowa ładowarka do telefonu, intuicyjny, łatwy w użyciu zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.
Platforma GA-C z serii TNGA daje projektantom większą niż dotychczas swobodę, dlatego różnice w designie Corolli Sedan, Hatchback i Touring Sports są większe niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszych modeli dostępnych z kilkoma rodzajami nadwozia. Co więcej, technologia TNGA zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Niżej położony środek ciężkości, o 60 proc. sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do tego, że samochód jest stabilny i pewnie się prowadzi, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy na nierównościach.
Nowoczesna gama silnikowa
Nowa Corolla Sedan będzie dostępna z dwoma napędami. Niewymagający ładowania z zewnętrznej sieci układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 1,8 l ma moc 122 KM. Według producenta zużycie paliwa jest na poziomie 3,4 l/100 km wg NEDC (4,3 l/100 km wg WLTP; samochód w trakcie homologacji). Auto emituje średnio 77 g/km CO2 wg NEDC (98 g/km wg WLTP), umożliwiając do 50 proc. jazdy na samym silniku elektrycznym podczas codziennej jazdy.
Inną opcją będzie udoskonalony silnik benzynowy 1,6-litra. Jednostka ta jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Jej moc wynosi 132 KM (97 kW), a średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km wg NEDC (6,1 l/100 km wg WLTP). Auto w tej konfiguracji emituje 131 g/km CO2 wg NEDC (139 g/km wg WLTP).
Nowa Corolla jest standardowo wyposażona w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji. Pakiet obejmuje rozbudowaną wersję systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz wykrywania rowerzystów przy świetle dnia, inteligentny aktywny tempomat (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB). Do pakietu dołącza także asystent pasa ruchu (LTA). Można go uruchomić, kiedy włączony jest aktywny tempomat. System kontroluje tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi.
Corolla Sedan w europejskiej specyfikacji będzie produkowana w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey. Model trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku.