Nissan LEAF został pierwszym samochodem elektrycznym w historii sprzedanym w liczbie ponad 400 000 egzemplarzy, co umacnia pozycję modelu jako lidera w globalnym procesie przechodzenia do bardziej zrównoważonej mobilności.
Coraz więcej konsumentów deklaruje, że ich następny samochód może mieć napęd elektryczny. „Osiągnięcie i przekroczenie progu 400 000 egzemplarzy dobitnie świadczy o tym, że klienci cenią Nissana LEAF za emocje, niezawodność i opcje komunikacji, jakie oferuje” — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes zarządu i globalny dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i samochodów elektrycznych w firmie Nissan. „LEAF pozostaje wizytówką Nissan Intelligent Mobility, czyli naszej strategii wprowadzania coraz liczniejszej grupy ludzi w lepszy świat”.
Przy premierze pierwszej generacji modelu LEAF Nissan ogłosił, że zamierza stać się liderem produkcji i promocji pojazdów z zerową emisją spalin. Firma zaangażowała się we współpracę z rządami i przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie popularyzacji samochodów elektrycznych, łatwiejszego dostępu do stacji ładowania i zwiększania wygody korzystania z tej infrastruktury oraz opracowywania rozwiązań umożliwiających wtórne wykorzystanie akumulatorów.
W ramach inicjatywy Nissan Energy producent pozyskał partnerów na całym świecie. Celem przedsięwzięć partnerskich jest lepsze wykorzystanie akumulatorów z samochodów elektrycznych jako magazynów energii, które umożliwiają udostępnianie jej odbiorcom z budynków mieszkalnych i komercyjnych, a także przekazywanie jej nadwyżek do sieci elektroenergetycznej. Przyczyni się to do promocji efektywnego wykorzystania energii oraz sprawi, że samochody elektryczne staną się jeszcze bardziej użyteczne.
Dotychczas właściciele Nissanów LEAF na całym świecie przejechali łącznie ponad 10 miliardów kilometrów. Liczba Nissanów LEAF sprzedanych od 2010 roku pozwoliła zaoszczędzić 3,8 miliona baryłek ropy naftowej rocznie2).
W ubiegłym roku LEAF był nie tylko najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Europie, ale także najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym we wszystkich segmentach w Norwegii.
Nissan LEAF jest dostępny na ponad 50 rynkach świata. W pierwszej połowie bieżącego roku zostanie wprowadzony na sześć nowych rynków w Ameryce Łacińskiej, a do końca roku pojawi się na siedmiu rynkach w Azji i Oceanii.
źródło: Nissan