Coraz więcej firm decyduje się na włączanie do swoich flot samochodów japońskiego producenta. Szczególnie dużą popularnością cieszy się model Nissan Qashqai.
Według danych sprzedaży w 2017 r. do klientów flotowych trafiło 47,8% wszystkich zarejestrowanych w Polsce nowych pojazdów marki Nissan. Niezmiennie największą popularnością wśród przedsiębiorców oraz fleet managerów cieszy się Nissan Qashqai. W ubiegłym roku model stanowił 54,9% wszystkich sprzedanych aut flotowych.
W 2017 r. sprzedano 16 041 aut marki, czyli o ponad 25% więcej niż 4 lata wcześniej. Dodatkowo liczba aut zakupionych przez przedsiębiorców we wspomnianym okresie wzrosła ponad dwukrotnie. W 2013 r. sprzedano 3 292 pojazdów flotowych, natomiast w ubiegłym roku liczba ta wzrosła do 7 674.
Auta marki trafiły głównie do służb mundurowych i jednostek sektora publicznego, np. do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Auta flotowe zostały zakupione także przez firmy oferujące m.in. usługi car-sharingowe, czego przykładem jest uruchomiony w listopadzie ubiegłego roku wrocławski projekt VOZILLA. W ramach Miejskiej Wypożyczalni Samochodów Elektrycznych mieszkańcy i turyści mogą korzystać ze 190 Nissanów LEAF i 10 dostawczych Nissanów e-NV200.
Źródło: Nissan