Nissan przedstawił wyniki finansowe za pełny rok obrachunkowy 2017, liczony do dnia 31 marca 2018 r.
Przez pierwsze dziewięć miesięcy roku obrachunkowego spółka ponosiła znaczne koszty związane z pozycjami nadzwyczajnymi, korektami zapasów i negatywnymi trendami cenowymi.
W ciągu całego roku Nissan wygenerował zysk z działalności operacyjnej wynoszący 574,8 mld JPY, liczony od przychodów netto w wysokości 11,95 bln JPY, co odpowiada marży operacyjnej w wysokości 4,8%. Zysk netto za cały rok wzrósł o 12,6%, do 746,9 mld JPY, ponieważ zysk z działalności nieoperacyjnej oraz korzystny wpływ reform podatkowych w USA z nadwyżką zrekompensowały spadek zysku z działalności operacyjnej.
W Japonii sprzedaż samochodów marki Nissan wzrosła o 4,8%, do 584 000 egzemplarzy, głównie dzięki wprowadzeniu na rynek modeli o kluczowym znaczeniu dla koncepcji Nissan Intelligent Mobility, czyli Note e-Power oraz nowego Nissana LEAF.
W Chinach, gdzie Nissan składa sprawozdania za rok kalendarzowy, wielkość sprzedaży wzrosła o 12,2%, do 1,52 mln egzemplarzy. Wpływ miały na to głównie modele Nissan X Trail i Sylphy oraz wzrost odnotowany przez markę Venucia.
W Europie sprzedaż Nissana spadła o 4,6%, do 652 000 egzemplarzy, na co wpłynęły okoliczności w dwóch obszarach stanowiących o sile Nissana: pogorszenie się koniunktury w Wielkiej Brytanii i coraz intensywniejsza konkurencja w segmencie crossoverów. W rezultacie udział Nissana w rynku wniósł 3,6%.
Źródło: Nissan