Niemiecki rynek flotowy na minusie

Czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym spadł popyt na samochody wśród klientów firmowych – podaje Dataforce.

W ubiegłym miesiącu sprzedaż samochodów do flot w Niemczech spadła o 4,5% w porównaniu do czerwca 2016 r. (Dataforce nie uwzględnia w wynikach aut demonstracyjnych kupowanych przez dealerów oraz rezultatów branży rent a car). Był to trzeci kolejny miesiąc z rzędu, w którym zanotowano zmniejszenie popytu wśród klientów firmowych.

Również klienci indywidualni kupili mniej aut, niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. W tym przypadku spadek wyniósł 6,5%. Łączna liczba rejestracji wyniosła blisko 340 000 i była niższa niż w czerwcu zeszłego roku o 3,5%. Jednakże w okresie styczeń-czerwiec rynek urósł o 3,1% w stosunku do tego samego okresu w 2016 r.

Pierwsze trzy pozycje w rankingu sprzedaży dla firm zajęły w czerwcu Volkswagen, Audi i Mercedes-Benz. Na kolejnych miejscach uplasowały się marki BMW, Škoda, Ford, Opel, Renault i SEAT.

Do pierwszej dziesiątki wskoczył Peugeot, który awansował aż o dziewięć miejsc. W porównaniu do czerwca 2016 r. marka zanotowała wzrost o 172,1%, w czym głównie zasługa dużej popularności modelu 3008.

Źródło: Dataforce